فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: مردم در گذشته عموما آخر و تمام کننده کار را نیروی انتظامی می‌دیدند و انتقادشان نسبت به ناجا بود اما آنچه که مهم است آگاهی افکار عمومی نسبت به موضوعات است و دریافته‌اند که ریشه همه مسائل در دست ناجا نیست.
کد خبر: ۱۹۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 12 March 2016
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: مردم در گذشته عموما آخر و تمام کننده کار را نیروی انتظامی می‌دیدند و انتقادشان نسبت به ناجا بود اما آنچه که مهم است آگاهی افکار عمومی نسبت به موضوعات است و دریافته‌اند که ریشه همه مسائل در دست ناجا نیست.

به گزارش تابناک کرمانشاه، سردار منوچهر امان‌اللهی امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: سهم رسانه‌ها در حوزه نظم و امنیت بالا است و امیدواریم با تنظیم درست روابط و نگاه واقع‌بینانهِ طرفینی بتوانیم روش‌ها و مسیرها را طوری تنظیم کنیم که اثرات مثبت داشته باشد.

وی افزود: اینکه در موضوعات مسیری را پیش گرفت که رشد و ارتقا و نیز اصلاح معایب را در پی داشته باشد مسلما بسیار متفاوت از ایراد و اشکال کردن مسائل بدون توجه به ظرفیت‌ها و واقعیات است که نه به نظام و نه به مردم خدمتی خواهد کرد، چنانچه اگر طرح موضاعات ولو موضوعات خوب هم با روش مناسب و به جا صورت نگیرد خروجی خوبی نخواهد داشت.

آموزش دانش‌آموزان در 300 مدرسه استان

فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش صدمات و خسارات چهارشنبه سوری اشاره داشت و افزود: ارسال روزانه 60 هزار پیامک پیشگیری برای اقشار مختلف استان، چاپ و توزیع 50 هزار بروشور آموزشی، کشف و ضبط 570 هزار ماده محترقه، آموزش دانش‌آموزان در 300 مدرسه استان و شناسایی و دستگیری 39 نفر از فروشندگان مواد محترقه از اقدامات این پلیس بوده است.

سردار امان‌الهی تصریح کرد: برخورد با تجمعات خانوادگی در محلات از اولویت‌های پلیس نیست اما اجازه نخواهیم داد معدود افرادی در برخی نقاط شهر و اماکن عمومی موجب اخلال در نظم و تخریب اموال و موارد انحرافی شوند.

وی یادآور شد: پلیس در سال 94 با اولویت آموزش همگانی سالی پرکار داشته و با تقویت حضور نیروهای انتظامی، پاکسازی نقاط آلوده شهر و برخورد با اراذل و اوباش و نزاع‌های دسته جمعی، در مجموع افزایش جرایم در اکثر حوزه‌ها نداشته‌ است.

اجرای 730 طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط نیروی انتظامی

این مسئول به کاهش 32 درصدی شرارت‌ها و 23 درصدی سرقت‌های مسلحانه نسبت به سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در حوزه قتل نیز به نسبت دو سال گذشته شاهد کاهش 12 درصدی و حوزه سرقت کاهش دو درصدی بوده‌ایم‌‌ و در بحث ارتقاء امنیت اجتماعی نیز 730 طرح توسط نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 219 توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و 50 باند بزرگ نیز متلاشی شده‌اند و شهم استان از کشفیات مواد مخدر بیش از  2 و نیم تُن بوده است.

سردار امان‌الهی از افزایش 52 درصدی ارزش ریالی کالا قاچاق‌ نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ٢٣٠ میلیارد ریال می رسد.
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به آمار تصادفات سال جاری نیز اشاره داشت و گفت: آمار فوتی های تصادفات درون شهری کاهش دو درصدی و برون شهری کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد که در مجموع نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش را شاهد بوده ایم.

سردار امان‌الهی دلایل عمده‌ تصادفات را عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ اعلام کرد.

مصالحه 87 درصد از پرونده های مراکز مشاوره و مددکاری پلیس

وی از مراجعه 31 هزار و 328 نفر و ارجاع 9 هزار و 328 پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس طی امسال خبر داد و خاطرنشان ساخت: 87 درصد از این پرونده به  مصالحه ختم شده است که بیش از میانگین کشوری می‌باشد.

این مسئول یادآور شد: در همین مدت نیز 1000 جلسه آموزشی در مدارس، مساجد، محلات و ...، 400 نمایشگاه پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و 231 جلسه با معتمدین و بزرگان استان در راستای همکاری با پلیس برگزار شده است.
 
فرمانده انتظامی استان به تدابیر اندیشیده شده در نوروز 95 با شعار « پلیس و مردم، نظم و قانونمداری، نشاط بهاری » اشاره داشت و گفت: حدود 90 تیم در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس در سطح جاده های استان اضافه خواهد شد و جابجایی وسایل منزل حتما باید با هماهنگی کلانتری محل صورت گیرد.

سردار امان الهی در ادامه بیان داشت: 714 هزار و 271 تماس با پلیس 110 از ابتدای امسال تاکنون داشته‌ایم که 371 هزار مورد جنبه راهنمایی و ارشاد داشته، 21 هزار غیرقابل رسیدگی بوده و 366 هزار و 373 مورد عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشفیات نسبت به وقوع جرم 105 درصد بوده است، گفت: در مجموع از لحاظ جرائم مختلف 240 مورد کشفیات داشته ایم که 228 فقره در حوزه اقتصادی، اخلاقی و ... به وقوع پیوسته است.

عملکرد ایده‌آل دستگاه‌های دخیل، جای بحث برای هرشهروندی را دارد

وی  افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی را در کاهش تصادفات موثر دانست و افزود: باور ما این است در تمامی حوزه ها باید کار شود اما طبیعتا برای نتیجه دادن نیازمند گذر زمان است و در بحث فرهنگ عمومی اقدامات خوبی از سوی دستگاه های صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به پرسش تابناک کرمانشاه مبنی بر علت عنوان نکردن نام دستگاه های دخیل در شکلگیری بزه و ناهنجاری ها گفت: طبیعتا ما ضامن عملکرد و وظایف خود هستیم اما بحث انعکاس موضوعات به دستگاه‌های مختلف هم بصورت موردی و هم در قالب جلسات و کمسیون‌ها انجام می‌شود که مسئولان در حد وسع  به آن پرداخته و اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

سردار امان الهی افزود: طبیعتا درخصوص عوامل ناهنجاری‌ها و معضلات جرائم، بیشترین تغذیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها توسط ناجا و از طریق اطلاعات و آمار نیروی انتظامی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه در آشکار از دستگاه‌های دخیل در وقوع جرایم نام برده و به خیابان‌ها و مردم کشیده شود هم ضرر دارد و هم بجا به آن پرداخته نمی‌شود، باور ما بر این است دستگاه ها هم هرکدام شرایط و ظرفیت‌هایی دارند و حتما تلاش خود را در حد توان خواهند داشت اما اینکه کافی و ایده ال است یا خیر، محل بحث برای هر شهروندی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار