معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمانشاه:
خانواده‌هایی که به توصیه‌ پلیس، کوچه محوری عمل کردند چهارشنبه‌سوری شاد و بدون حادثه‌ای داشتند ضمن تقدیر ازاین عزیزان، ما نیز به پاس اعتماد و همکاری آنان به کوچه‌ها ورود پیدانکردیم، اما متأسفانه دستگیرشدگان مصداق اعمال مجرمانه بودند که انجام دادند و اینجاست که نقش "فرهنگ" پررنگ می‌شود.
کد خبر: ۱۹۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 16 March 2016
خانواده‌هایی که به توصیه‌ پلیس، کوچه محوری عمل کردند چهارشنبه‌سوری شاد و بدون حادثه‌ای داشتند ضمن تقدیر ازاین عزیزان، ما نیز به پاس اعتماد و همکاری آنان به کوچه‌ها ورود پیدانکردیم، اما متأسفانه دستگیرشدگان مصداق اعمال مجرمانه بودند که انجام دادند و اینجاست که نقش "فرهنگ" پررنگ می‌شود.

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفتگو با تابناک کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات صورت گرفته و متذکر شدن از طریق جراید و رسانه‌ها، که پلیس مخالف شادی کردن مردم نیست و با کوچه محور برگزار کردن مراسم چهارشنبه آخر سال در کنار مردم است، اما به نوعی برخورد با مخلان نظم و امنیت در این شب از جمله راهبندان، ایجاد مزاحمت برای مردم و تخریب اموال عمومی در دستور کار قرار داشت.

وی افزود: شب گذشته 76 نفر از مخلان نظم و امنیت دستگیر شدند و پرونده این افراد جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته که انشاالله با هماهنگی‌های صورت گرفته در حوزه قضایی با این مخلان برخورد صورت خواهد گرفت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان ادامه داد: حدود 29 هزار مواد محترقه و 14 کیلو و 100 گرم مواد منفجره از قبیل اکلیل سرنج کشف، 68 نفر از توزیع کنندگان مواد محترقه نیز دستگیر و طبق آمار 19 مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند که 18 نفر بصورت سرپایی مداوا شده و یک مورد بستری بدلیل قطع انگشتان دست داشته ایم.

اما اینکه چرا چهارشنبه سوری این جشن ملی و سنتی به یک دغدغه تبدیل شده است پرسشی بود که سرهنگ آمویی در پاسخ به آن گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته یکسری افراد مواردی را ایجاد کردند و به برخی حرکات دامن زدند که باعث شد از آن حالت سنتی که سالیان دور شاهد آن بودیم خارج شود.

وی تأکید کرد: نقش خانواده‌ها و فرهنگ سازی در این فضا کمرنگ است، هرچند از طریق رسانه ها و نیروی انتظامی آموزش های همگانی داده می‌شود اما نوجوانان و جوانان بحث مواد محترقه را جدی نمی گیرند، مواد منفجره‌ای که حتی نیروی انتظامی با واحدهای چک و خنثی برای جابجایی آنها هماهنگ می‌کند و این بدعت غلط طی سال‌های اخیر ورود پیدا کرده هرچند در این سالها تغییراتی ایجاد شده و مردم همراه و همدل تر شده اند اما هنوز جا دارد که این اتفاق بیشتر در دستور کار قرار گیرید.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان در پاسخ به اینکه تجربه نشان داده برخورد شدید و نفی اعتقادات عموم جامعه نه در حد یک جشن ملی مانند چهارشنبه سوری بلکه در حد اعتقادات آئینی یک اجتماع کوچک همواره با هزینه همراه بوده و یا بدحجابی که از ناهنجاری های جامعه می باشد در مقطعی با برخوردهای شدید کاهش یافته اما پس از مدتی اوضاع بدتر از قبل شده است، اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی سرچشمه‌های فرهنگی دارد، نیروی انتظامی هم ناگزیر است اعمالی که طبق قانون برخلاف عرف و هنجار باشد و قانون برای آن تکلیف کرده است، برخورد کند.

سرهنگ آمویی خاطرنشان ساخت: حتی معتقدیم حجاب و عفاف هم ریشه فرهنگی دارد، درست است وظیفه ما در موضوع حجاب و عفاف در قالب آموزه‌های دین مبین اسلام مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد اما این فقط و فقط نیروی انتظامی نیست که باید ورود پیدا کند حتی در برخی مواقع تذکر خود افراد جامعه هم مؤثر واقع می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار