جانشین انتظامی استان کرمانشاه:
جانشین انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی و انهدام چهار باند بزرگ مواد مخدر در روزهای اخیر طی چهار مرحله عملیات در شهرستان های کرمانشاه و صحنه خبر داد.
کد خبر: ۱۷۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 06 February 2016
جانشین انتظامی استان کرمانشاه از شناسایی و انهدام چهار باند بزرگ مواد مخدر در روزهای اخیر طی چهار مرحله عملیات در شهرستان های کرمانشاه و صحنه خبر داد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، علیرضا مرزبانی امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در این عملیات ها هفت نفر دستگیر و در مجموع 180 کیلوگرم تریاک، هشت کیلو و 300 گرم هروئین و یک کیلو و 350 گرم شیشه و نیز مقادیر قابل توجهی پیش سازهای مواد مخدر روان گردان کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک تن و 605 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.
 
جانشین انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: در این مدت 46 باند توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند که منجر به دستگیری 160 قاچاقچی عمده و بیش از 4117 توزیع کننده خرد مواد مخدر در سطح استان شده‌ است.

بیش از 24 دستگاه در امر مبارزه با مواد مخدر دخیل هستند

سرهنگ مرزبانی به ورود برخی پیش سازهای مواد مخدر صنعتی از مرزهای استان اشاره داشت و افزود: در حال حاضر ورود مواد مخدر سنتی از مرزهای استان نداریم، اما بعلت خطرات و آسیب‌هایی که مواد مخدر صنعتی دارند، همواره برخورد با این پدیده یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است.

وی خاطرنشان ساخت: میزان کشفیات موادمخدر نشان دهنده مصرف آن است که عمده کشفیات مواد مخدر در استان مربوط به مواد سنتی بوده و بیشتر گرایش ها به سمت مصرف این نوع از مواد است.

مرزبانی نقش مردم را در کشفیات مواد مخدر بسیار موثر عنوان کرد و گفت: شماره تلفن 128 بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه مواد مخدر می باشد، علاوه بر این فوریت های پلیسی 110 نیز آماده دریافت هر نوع گزارشی است.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مشکلات در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر، نبود محل کافی برای نگهداری آنها است که چنانچه ظرفیت مراکز نگهداری این افراد از جمله مرکز افزایش یابد، نیروی انتظامی آمادگی دارد در سریع ترین زمان تمامی معتادان کارتن خواب متجاهر را از سطح شهر جمع آوری کند.

جانشین انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: بیش از 24 دستگاه در امر مبارزه با مواد مخدر دخیل هستند، که بخش مقابله برعهده نیروی انتظامی بوده و پلیس در این زمینه موفق عمل کرده است، احساس می کنیم اگر سایر دستگاه های مسئول نیز همراه شوند موفق تر خواهیم بود.

سرهنگ مرزبانی افزود: در این راستا می بایست همه نهادها و مسئولین وارد عمل شوند و معتادان را به حال خود رها نکنند، چراکه تجربه نشان داده است اگر معتاد را بیمار بدانیم، در کنترل این معضل هم موفق تر خواهیم بود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار