فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه مطرح کرد:
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه از انهدام 52 باند سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: بدنبال وقوع چندفقره سرقت منزل و خودرو با روش های مشخص و مشترک موضوع در دستور کار انتظامی استان قرار گرفته و با تلاش های شبانه روزی، چهار باند با بیش از 90 فقره سرقت در شهرهای مختلف شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۴۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 09 December 2015
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه از انهدام 52 باند سارقین از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: بدنبال وقوع چندفقره سرقت منزل و خودرو با روش های مشخص و مشترک موضوع در دستور کار انتظامی استان قرار گرفته و با تلاش های شبانه روزی، چهار باند با بیش از 90 فقره سرقت در شهرهای مختلف شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش تابناک کرمانشاه، سردار منوچهر امان اللهی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با این 90 فقره سرقت، چندین دستگاه خودرو و وسایل منزل به ارزش حدود یک میلیارد تومان کشف و ضبط و  12 نفر از سارقین و نیز تعداد قابل توجهی از مالخر ها هم شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه متذکر شد: کسانی که اقدام به خرید اموال مسروقه می کنند مجرم محسوب شده و موضوع در دستور کار انتظامی استان قرار دارد که با جدیت برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: عمده سرقت های استان، سرقت های خرد بوده که ارزش آنها رقم های بسیار پایینی است، البته سرقت ها و جرائم خرد در استان مهار شده و افزایشی نداشته است، و حتی در تعداد قابل توجهی از این سرقت ها کاهش هم داشته ایم.

سردار امان اللهی افزود: در انتظامی استان نیز آگاهی، یگان های تجسس، کلانتری ها و گشت ها  را تقویت نموده و هر آنچه که در توان است بکار گرفته ایم و عملیات های خوبی هم صورت گرفته است. مردم نیز اقداماتی را که می تواند نقش پیشگیرانه ای از وقوع سرقت داشته باشد بکار گیرند، تا سارقین در انجام اعمال مجرمانه ناکام بمانند.

وی اظهار داشت: عملیات های پلیس آگاهی منهای شهرستان ها و کلانتری ها و دستگیری تعداد قابل توجهی از سارقین گویای این است که موضوع سرقت اولویت ما بوده و بطور جدی در دستور کار است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از سارقین اقلام خرد، از معتادین و افراد سابقه دار هستند، گفت: به تبع بیکاری، فقر، حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی و اینگونه موارد جرم اتفاق می افتد و دستگاه های مسئول می بایست  تدبیر و برنامه ریزی داشته باشند و در حد توان به وظایف خود عمل کنند، تا با اقدامات پیشگیرانه در حوزه پلیس به همراه سایر اقدامات دستگاه های دیگر در این حوزه شاهد تغییر مثبت باشیم.

سردار امان الهی افزود: استقرار امنیت در اماکن عمومی و اقدامات پلیسی در پیشگیری از وقوع جرم تنها کافی نیست و امکان اینکه در هر مجتمع، خیابان، خودرو و هر مغازه ای پلیس باشد در دنیا دیده نشده است، طبیعتا با درنظر گرفتن اوضاع جاری و شرایط عمومی، آحاد مختلف مردم می بایست شناختشان را نسبت به اقتضائات زمانی بیشتر کنند و رفتار فردی و تعاملات اجتماعی و حفاظت از اموالشان را متناسب با اوضاع و احوالی که هست تنظیم کنند، و از طرفی نصب دستگاه های هشدار دهنده برای خودرو، منازل و حتی مغازه ها ضروری است.

وی درخصوص افزایش دوربین های مدار بسته عنوان کرد: پیگیری و هماهنگی ها در بحث افزایش دوربین های مداربسته سطح در معابر عمومی انجام شده و برآورد لازم صورت گرفته است که پس از تأمین اعتبار، اقدامات در این راستا اجرا خواهد شد و مسلما نقش بالایی در پیشگیری و کشف جرم خواهد داشت.

فرمانده نیروی استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: بحث آموزش یکی از وظایف ماست که در سنوات اخیر اقدامات مناسبی در این حوزه داشته ایم و همچنان در دستور کار ما قرار دارد، اما حتما با توجه به آسیب هایی که وجود دارد که خاص کشور یا استان ما هم نیست و کسی نمی تواند آن را کتمان کند، مردم اموراتشان را طوری تنظیم کنند تا خطرات و آسیب ها کمتر شود.

سردار امان الهی درخصوص احساس ناامنی در بین مردم اظهار داشت: در بحث امنیت با نگاه به وضعیت عمومی استان و با ترکیب جمعیتی، قومی، مذهبی و هماسیگی با کشور عراق که منشأ ناامنی در منطقه است، امنیت قابل قبولی را شاهد هستیم، لذا هیچ جای نگرانی و دغدغه ای در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: بسیاری از این موارد بصورت ذهنی است و اتفاقاتی که رخ می دهد طبیعی است که ذهن افراد را مشغول می کند، اما دیده شده که اضافه بر آنچه که هست گفته می شود بطوریکه تعقیب مجرمی که نیازمند تیراندازی بوده در فضای مجازی به گروه های تروریستی نسبت داده شده، درحالی که اینچنین نبوده است.

وی خطاب به رسانه ها و مسئولین گفت: در اظهارنظرها مواظب باشند چراکه تبعات دارد، بخصوص جراید و سایت ها از موارد مهمی است که  اگر وظیفه آنها اطلاع رسانی است و نقش واسطه میان مردم، دستگاه ها و حکومت دارند، امانتداری ضروری بوده و از سوی دیگر واقف بودن به واقعیت موجود نیز اهمیت بسیاری دارد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه عنوان کرد: اینکه مسائل به نحوی درشت‌نمایی‌ و واورنه شود که افکار عمومی را درگیر کند، نفع و خیری ندارد، و در درازمدت مردم این پایگاه ها و سایت ها و در مجموع رسانه ها و حتی مسئولین را خواهند شناخت و این درشت‌نمایی‌ها نه تنها خدمت نیست، خیانت هم هست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار