مراسم اختتامیه هفته قرآن‌و‌عترت آذربایجان‌غربی صبح امروز و با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 17 December 2016

به گزارش اروم‌نیوز ، در مراسم اختتامیه هفته قرآن‌و‌عترت آذربایجان‌غربی که با حضور پرشور فعالان قرآنی و مسئولین استانی و کشوری در سالن وحدت ارومیه برگزار شد، از 95 برگزیده بخش‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم، مدیرکل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در سخنانی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌ها و جشنواره‌هایی اظهار داشت: برای شناخت هرچه بیشتر مبانی قرآنی در جامعه نیازمند اجرای برنامه‌ها و فرهنگسازی در راستای ترویج دین در میان اقشار مختلف هستیم.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدباقر کریمی، با تجلیل از فعالیت رسانه‌ای در طول این هفته، عنوان کرد: همراهی رسانه‌های مکتوب، مجازی و صداوسیما در پوشش اخبار این هفته بسیار مطلوب بود و این امر نشانگر اهمیت برنامه‌های قرآنی در نزد رسانه‌ها دارد.

وی همچنین ضمن تقدیر از هنرمندان، فعالان و اساتید قرآنی استان در راستای اجرای هرچه بهتر مراسمات، بیان داشت: امیدواریم در سال‌های آینده کیفیت برگزاری بهتری را شاهد باشیم که این امر با همکاری و همراهی مسئولین و اساتید محقق خواهد شد.

در ادامه مراسم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در راستای همه‌گیر کردن فرهنگ قرآنی در جامعه خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید بر مبنای معارف قرآنی پایه‌گذاری شود چراکه تنها راه سعادت انسان همین قرآن‌محوری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی، ضمن تاکید بر لزوم بالابردن سطح معلومات قرآنی در میان افراد جامعه، ابراز داشت: فرزندان باید بیش از این همنشینی را قرآن را سرلوحه امورات خود قرار دهند و برای این امر نیازمند برگزاری کلاس‌های با غنای فکری مناسب هستیم.

وی، گفت: برگزاری برنامه‌های نظیر هفته قرآن و عترت زمینه‌ساز این همنشینی بوده و باید بیشتر مورد توجه باشد.

دیگر سخنران این برنامه، مدیرکل قرآن‌و‌عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از مسئولین آذربایجان‌غربی در خصوص برگزاری هفته قرآن و عترت، خواستار توجه بیشتر به چنین برنامه‌هایی و نیز دعوت جوانان و نوجوانان به‌سوی معارف قرآنی شد.

وی، دور بودن مسئولین از معارف اسلامی و انس نداشتن با قرآن‌کریم را عامل اصلی برخی کج‌روی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات اخلاق و درس‌های نهج‌البلاغه که توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی انجام می‌شود بهترین مسیر برای اصلاح وضعیت بوده و امیدواریم این امر موجب بهبود شرایط باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی سخنرانی پایان مراسم بود. وی در سخنانش به تقدیر از وضعیت فعلی فرهنگ و به‌خصوص حوزه قرآنی در استان پرداخته و از مسئولین به‌دلیل ایجاد چنین شرایطی تشکر کرد.

قربانعلی سعادت، از مدیران و متولیان امور قرآنی خواست تا توجه خود به برنامه‌ها و محوریت قرآنی در اجرای امورات را بیشتر کنند.

در این مراسم، بیش از 95 نفر از برترین‌های بخش‌های مختلف مورد تجلیل قرار گرفتند.

لازم به ذکر است، هفته قرآن و عترت آذربایجان‌غربی با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی و دینی نظیر نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی برگزار شد.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار