معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در هر سه حوزه ماموریتی خود رضایت‌بخش و در راستای اهداف وبرنامه‌های ابلاغی وزارتخانه بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵ 01 May 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جواد واحدی، در جلسه شورای معاونان این اداره‌کل که در هتل آنا ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در سفر به ارومیه تحول شگرفی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را شاهد بودیم و گردشگری در این استان از حالت خمودی خارج شده و با سرعت مطمئن به مسیر خود ادامه می‌دهد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آذربایجان غربی از نظر تملک بنا‌های تاریخی جزو رتبه‌های برتر کشور است و آذربایجان غربی باید به‌عنوان یک استان نمونه وموفق در حوزه تعامل و همکاری بین دستگاه‌هایی اجرایی در سطح کشور معرفی شود و بنده گزارشی از سفر امروز و اقدامات انجام شده در استان را به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه دادم که رضایت وزیر را نیز در پی داشت.

او گفت: اگر این روند توسعه در استان ادامه داشته باشد آذربایجان غربی در تحقق برنامه‌های تدوین شده در جایگاه برتر کشوری قرار خواهد گرفت و من ایمان دارم در آینده نزدیک آذربایجان غربی تبدیل به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل خواهد شد و تحقق این امر نیز نیازمند تلاش و همت مضاعف است.

واحدی گفت: ادارات کل استان‌ها نباید منتظر دیکته کردن برنامه‌ها و اهداف از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشند بلکه هر استان باید براساس اقلیم و ظرفیت‌های خود برنامه تدوین کنند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: همان طور که با حضور مهندس ضرغامی جایگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متحول شده و این وزارت‌خانه در دولت جایگاه والایی دارد مدیران کل در استان‌ها نیز باید نقش مشاور گردشگری استاندار را ایفا کرده وحلقه وصل دستگا ههای اجرایی استان برای توسعه گردشگری باشند.

او گفت: با برنامه‌های تدوین شده در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آینده میزان درآمد حاصل از گردشگری می‌تواند به اندازه درآمد نفت کشور باشد و این نشان‌دهنده جایگاه ویژه گردشگری در اقتصاد کشور است.

واحدی اظهار کرد: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان‌ها نیز یکی دیگر از اولویت‌های وزارت‌خانه بوده که آذربایجان غربی در این حوزه نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته وآماده سازی کتاب "آذربایجان غربی نگارخانه تاریخ و طبیعت‌گردی چاپ یک اقدام خوب برای معرفی استان است.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان با این اداره‌کل قدردانی کرد و گفت: استاندار آذربایجان غربی نگاه ویژه‌ای به حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشته و انجام بسیاری از اقدامات با توجه ویژه وی امکان‌پذیر شده که جای قدردانی و سپاس دارد.

قبل از صحبت‌های دکتر واحدی معاونان ومدیران حوزه‌های مختلف به ارائه گزارش عملکرد وطرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار