رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: مجموع بارندگی های سال زراعی جاری در استان به 347.4 میلیمتر رسید.
کد خبر: ۳۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 09 May 2015

مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بارندگی در مدت زمان مشابه سال گذشته 259.9 میلیمتر بود.

وی اظهار کرد: میزان بارندگی در مرکز استان نیز 293 میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 217.1 بود شاهد افزایش بارشها هستیم.

صابری ادامه داد: متوسط بارش دوره آماری 30 ساله در استان نیز 324.5 میلیمتر بود که این زمینه نیز شاهد افزایش در سال زراعی جاری هستیم.

وی گفت: میزان متوسط بارش دوره آماری مشابه در ارومیه نیز 289 میلیمتر بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به میزان بارندگی های 48 ساعت گذشته در استان نیز اضافه کرد: شهرستان پیرانشهر با 41 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارشها را داشت.

وی گفت: در 48 ساعت گذشته شهر ارومیه با 27 میلیمتر باران، اشنویه 34 میلیمتر باران، کهریز 24 میلیمتر باران، سلماس 21 میلیمتر باران و ماکو با 26 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارشها را به خود اختصاص دادند.

صابری ادامه داد: سایر شهرهای شمالی و جنوبی استان نیز دارای بارندگی بوده اند که کمترین میزان در تکاب با 5.4 میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: هوای استان تا ظهر روز پنجشنبه توام با بارشهای رگباری است و این پدیده در شمال استان بیشتر مشهود می باشد.

صابری افزود: از روز جمعه استان شاهد کاهش ابرها و افزایش دما می باشد.

آذربایجان غربی از هفته گذشته شاهد بارش باران و تگرگ بوده که توام با آبگرفتگی معابر شهری و روستایی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار