فرماندار کامیاران گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ گردشگر خارجی از «روستای پالنگان» بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶ 26 March 2024

به گزارش تابناک کردستان، کیانوش ثقفی‌نیا، امروز سه شنبه (۷ فروردین) در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان اظهار کرد: روستای تاریخی پالنگان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری استان و شهرستان کامیاران است که باید ساماندهی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ گردشگر خارجی از روستای پالنگان بازدید کرده‌اند.

وی، تأکید کرد که ساماندهی روستای تاریخی پالنگان باید با کار ترکیبی و با بهره‌گیری از ظرفیت استادکاران بومی و با ترک تشریفات صورت گیرد. همچنین در الحاق‌ها، حفظ بافت پلکانی روستا که یکی از محور‌های اصلی در جذب گردشگران به این روستاست ملاک خواهد بود.

فرماندار کامیاران اعلام کرد که ۳ میلیارد تومان از سوی میراث فرهنگی و بنیاد مسکن استان برای ساماندهی دره نالی اختصاص یافته است.

به گفته وی، نبود پارکینگ و سرویس بهداشتی از مشکلات اصلی توسعه گردشگری در روستای پالنگان است.

ثقفی‌نیا، ساماندهی ۳۳ دکه فعال در روستای پالنگان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی در روستای پالنگان موضوع ساماندهی فاضلاب این روستاست که تامین اعتبار آن از طریق مختلف مولدسازی و ... ضروری است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار