مدیرعامل شرکت گاز کردستان، گفت: میزان مصرف گاز طبیعی نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد افزایش را نمایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰ 08 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، احمد فعله گری، امروز دوشنبه (۲۰ فروردین) در مورد اهمیت مصرف گازطبیعی در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج برای تولید برق گفت: انرژی یکی از مهمترین ارکان اساسی چرخه اقتصادی است و در این میان گاز از جمله مهمترین حامل‌های انرژی است که نه تنها درتحول جامعه صنعتی نقش اساسی دارد، بلکه به لحاظ زیست محیطی نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: مصرف گازطبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری از واحد‌های نیروگاهی نسبت به سوخت مایع است؛ بنابراین هم اکنون بیشترین مصرف بخش نیروگاهی کشور از گاز طبیعی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، فرهنگ سازی مصرف بهینه گاز طبیعی را ضرورتی اجتناب ناپذیر ذکر کرد و ادامه داد: اگر اقدامات و سیاست‌های پیشگیرانه در مورد مصرف انرژی وجود نداشته باشد، بخش انرژی در کشور ما به گونه‌ای رشد خواهد کرد که در آینده نزدیک با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. به منظور برنامه ریزی و مدیریت صحیح مصرف نیازمند اطلاع از میزان و چگونگی تاثیر عوامل مختلف بر مصرف ضروری است.

فعله گری در مورد مصرف ۱۲ماهه سال ۱۴۰۱ نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق سنندج گفت: میزان مصرف در ۱۲ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۱ میلیارد و ۱۲۲ میلیون و ۷۸۳ هزار متر مکعب بوده در حالیکه این میزان مصرف درمدت مشابه سال ۱۴۰۲ برابر با ۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون و ۴۹۴ هزار متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی را ضروری دانست و عنوان کرد: در فصل گرما به علت استفاده از وسایل سرمایشی مصرف برق به شدت و با شیب بسیار تندی افزایش می‌یابد و این امر موجب استفاده بیشتر نیروگاه‌ها از گاز طبیعی است.

فعله گری یادآور شد: بر اساس نتایج بدست آمده در صورتی که مدیریت و کنترل صحیحی بر مصرف گاز طبیعی صورت نگیرد با توجه به رشد جمعیت و افزایش تعداد مصرف کنندگان و مشترکین در آینده کشور با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد؛ لذا در راستای کاهش و مدیریت مصرف توصیه می‌شود که قیمت گاز به مقدار واقعی خود رسد و در کنار آن سیاست‌های تشویقی و فرهنگی به کار گرفته شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار