مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد زریوار با دبی ۱۲۰ لیتر در ثانیه امروز پنجشنبه ۲۳ فروردین به عنوان هشتمین سد استان سرریز کرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹ 12 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، آرش آریانژاد امروز پنجشنبه (۲۳ فروردین) با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: حجم نرمال سد زریوار ۶۴.۹۱ میلیون متر مکعب است و دبی ورودی این سد در حال حاضر ۵.۶۷ مترمکعب بر ثانیه است که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۰.۲۳ متر مکعب در ثانیه بود.

وی افزود: حجم ذخیره آب سد زریوار در مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۸۹ میلیون مترمکعب معادل ۵۲ درصد بود که به دنبال بارش‌های مناسب اخیر سرریز این سد امروز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: طی چند ماه اخیر سد‌های عباس آباد و سبدلو بانه، چراغ‌ویس سقز، گاران مریوان، زیویه کامیاران، قشلاق و آزاد سنندج، سرریز کرده‌اند.

آریانژاد ادامه داد: پنج ایستگاه در استان بیشترین بارش را طی سامانه اخیر ثبت کرده که شامل بانه با ۴۸.۴ میلیمتر، کامیاران ۴۷.۴ میلیمتر، سنندج ۳۸.۷، قروه ۳۷.۳، سقز ۲۸.۵ و مریوان نیز ۲۳.۸ میلیمتر است.

وی یادآور شد: انتقال آب از بند انحرافی قزلچه‌سو در چندسال اخیر و اقدامات حفاظتی شرکت آب منطقه‌ای در راستای انسداد چاه‌های غیرمجاز اطراف دریاچه، کنترل برداشت مستقیم آب از آن، حفاظت کیفی در راستای اهداف و برنامه‌های کارگروه نجات‌بخشی دریاچه زریوار با توجه به بارندگی بیش از ۹۳۵ میلی‌متری از ابتدای سال آبی تاکنون، باعث بهبود وضعیت آن دریکسال اخیر شده و منجر به سرریز طبیعی دریاچه شده و این امر سبب بالا بردن کیفیت آب در مسیر رودخانه خواهد شد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار