رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افتتاح نخستین طرح اورژانس شهری تحت عنوان "یسنا حسینی" به مساحت ۱۴۰ متر مربع، به همت خیر سلامت حاج حسن حسینی در هفته دولت، خبر داد.
کد خبر: ۹۹۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 06 September 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر اساس برنامه و طرح های توسعه، از ابتدای سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۹، تنها ۸ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی افتتاح شده بود که از این تعداد ۶ پایگاه به صورت ساختمانی و ۲ مورد آن، در قالب کانکس بود، اما تقویت اورژانس پیش بیمارستانی و ساخت پایگاه های اورژانس ۱۱۵ با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور قرار دارد و یک استان صنعتی است، بسیار حائز اهمیت می باشد که در این راستا در شهریورماه سال گذشته، با کمک و حمایت خیرین حوزه سلامت، کلنگ ۱۰ پایگاه به زمین خورد.
وی یادآورشد: به همت خیّر سلامت حاج حسن حسینی در کوتاه ترین زمان و بسیار سریع تنها در ۶ ماه، اولین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی به مرحله بهره برداری رسید و مبلغی بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان در این راستا توسط خیّر هزینه شد.
وی ادامه داد: رساندن این پایگاه به مرحله بهره برداری نیازمند تامین آمبولانس، تجهیزات و سایر وسایل ذیربط بود که در این راستا مبلغی حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت خرید آمبولانس و ۷۰۰ میلیون تومان به منظور تامین وسایل و امکانات داخلی پایگاه، توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک و دولت پرداخته شد و امیدمی رود ۹ پایگاه دیگر نیز هر چه سریعتر به پایگاه های شهر اراک افزوده شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: ۳ پایگاه دیگر این آمادگی را دارد که در ماه های آتی توسط خیرین حوزه سلامت به مرحله بهره برداری برسد.
متولی سلامت استان مرکزی در ادامه تاکید کرد: ارتقای خدمات و فوریت های پیش بیمارستانی، به موقع رساندن مصدومان و حادثه دیدگان به مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر از اهداف اصلی راه اندازی این پایگاه ها است و در صورت بهره برداری این ۱۰ پایگاه تا پایان سالجاری، به این مهم دست خواهیم یافت و میانگین رسیدن آمبولانس در شهر را که حدود ۸ دقیقه زمان می برد، در صورت اضافه شدن به ۵ دقیقه خواهیم رساند که این مهم یک موفقیت چشمگیر در کاهش تلفات خواهد بود.
وی گفت: حضور خیران موجب ارتقا انرژی و انگیزه دانشگاه علوم‌ پزشکی در انجام برنامه و طرح های توسعه می شود و امیداست که این حمایت ها همچنان ادامه دار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار