مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می کنند، با توجه به تدابیر اتخاذ شده در ابتدای سال تحصیلی آینده، مشکل چندانی در حوزه کمبود معلم نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ 25 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حسین مولوی امروز پنجشنبه، در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت:امسال با وجود بازنشستگی معلمان، کمبود در این حوزه در استان نداریم و استخدام ها زودتر انجام شده و تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

مولوی با بیان اینکه، کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته بوده است، ادامه داد: دانشگاه تربیت معلم در گذشته ۲۵ هزار ورودی داشت اما در هشت سال اخیر، سه هزار نیرو گرفته که موجب شد سال گذشته، نظام آموزشی با کمبود معلم مواجه شود.

وی با اشاره به برگزاری یک ویژه برنامه تحت عنوان "معرفی معلم ماندگار" بیان کرد: که مردم با ورود به سامانه، معلم مورد نظر خود را انتخاب و در نهایت ۱۰ معلم در استان تجلیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: همچنین در این هفته جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات به عنوان‌ یک حرکت نمادین در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه های شاخص این هفته در استان می توان به تقدیر از ۴۵ معلم نمونه منطقه ای و سه معلم استانی، دیدار معلمان نمونه با رییس جمهور، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه این هفته، دیدار با نماینده ولی فقیه و... اشاره کرد.

وی بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت خودجوش و مردمی در همه مدارس توسط دانش‌آموزان و اولیا برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار