همزمان با هفته دولت، با حضور فرماندار اسدآباد و مدیر امور آب و فاضلاب این شهرستان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی با صرف ۱۵ میلیارد ریال اعتبار آبرسانی به روستای حسن آباد امام از روستا‌های تابعه این شهرستان عملیاتی شد.
کد خبر: ۹۸۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 29 August 2021
همزمان با هفته دولت، با حضور فرماندار اسدآباد و مدیر امور آب و فاضلاب این شهرستان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستانی با صرف ۱۵ میلیارد ریال اعتبار آبرسانی به روستای حسن آباد امام از روستا‌های تابعه این شهرستان عملیاتی شد.

به گزارش تابناک همدان، در این مراسم؛ فرماندار اسدآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر با تشکر از خدمات رسانی مدیران آبفای استان و شهرستان، گفت:خوشبختانه در بحث آب پروژه‌های خوبی با اعتبارات مناسب در شهرستان تعریف شده که این خود جای تقدیر از مدیر عامل آبفای استان همدان را دارد.

سعید کتابی با بیان اینکه مهندس حسینی بیدار همواره نگاه ویژه‌ای به شهرستان اسدآباد دارد، عنوان کرد:رفع مشکل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی نقش ویژه‌ای در خدمت رسانی به مردم دارد. 


در ادامه مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به اینکه روستای حسن آباد امام با ۱۶۱ خانوار و ۵۶۱ نفر جمعیت دارای ۱۸۷ اشتراک آب بود، گفت:مشترکین این روستا طی سالیان اخیر با افت سطح آب‌های زیرزمینی منطقه مواجه بودند که به همین دلیل، چاه آب شرب روستا از آبدهی کافی و کیفیت مناسب برخوردار نبود و در همین راستا و با توجه به طرح مجتمع چنارعلیا آبرسانی از روستای پیرملو با اجرای ۶ کیلومتر خط انتقال در مدت ۶ ماه انجام شد.

اکبر رحمانی افزود: این پروژه با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.

در ادامه از پروژه تجهیز چاه روستای دوبراله با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبارملی بهره برداری شد. 

در همین خصوص حسینی بیدار توضیح داد: با اجرای طرح مجتمع آبرسانی چنارعلیا و آبرسانی مداوم به روستا‌های حاشیه مجتمع، چاه آب شرب روستای دوبراله به منظور تامین آب روستا‌های دوبراله، محمدآباد و پیرملو پایه گذاری شد که با اجرای این طرح بالغ بر یک هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

لازم به ذکر است در ادامه افتتاحیه‌های امروز، پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای محمد آباد از توابع بخش مرکزی دهستان چهاردولی با پیش بینی صرف ۱۰ میلیارد ریال نیز کلنگ زنی شد.

روستای محمدآباد شهرستان اسدآباد با ۱۳۸ خانوارو ۴۳۰ نفر جمعیت دارای ۱۲۰ اشتراک آب بود که با انتقال آب از چاه دوبراله آبرسانی به روستا انجام و مشکل تامین آب برطرف میشد.

گفتنی است به دلیل فرسودگی بیش از حد شبکه توزیع میزان هدررفت و تعدد حوادث بسیار بالا، نوسازی شبکه توزیع به طول ۴ کیلومتر در دستور کار آبفای اسدآباد قرار گرفت که همزمان با هفته دولت امسال این پروژه کلنگ زنی شد.
منبع: روابط عمومی آبفای استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار