مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام:
مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام گفت: ۱۰۱ درصد تسهیلات روستایی با پرداخت ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون در استان ایلام جذب و پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۸۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 16 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ همت‌الله ناصری اظهار داشت: بعد از تصویب قانون مجلس در شورای اسلامی در خصوص حمایت از کسب و کارهای روستایی در سال ۹۷ با عاملیت بانک‌های عامل صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک این مقدار اعتبار روستایی برای استان جذب شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات صندوق قرض الحسنه با هدف کارآفرینی و اشتغال زایی و مخصوص طرح ها و ایده های اشتغال زا و با سود چهار درصد است که در صورت عدول وام گیرنده از تعهدات اشغال‌زایی خود و به علت عدم اجرای تعهدات طرح، درصد وام اخذ شده از چهار درصد به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت، مطرح کرد: وام باید در محل تعریف شده هزینه و فرد وام گیرنده طبق طرح و ایده خود باید تعهد اشتغال مشخص داشته باشد.

مدیرصندوق کارآفرینی امید عنوان کرد: سامانه نظارت نقطه‌زن آنلاین و آفلاین برای پیگیری تعهدات اشتغال‌زایی افراد وام گیرنده طراحی شده و تا زمان اتمام پرداخت تسهیلات، به طور مکرر و دائمی طرح های اشتغال زای وام گیرندگان مورد بررسی و پیگیری و در این سامانه ثبت گزارش می‌شود.

ناصری حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی، حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال روستایی را از مهمترین اهداف و رویکرد های صندوق کارآفرینی امید عنوان کرد و گفت: در حال حاضر صندوق بر اساس ماموریت های محوله در ۲ مبحث روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول با ایجاد صندوق های خرد محلی توانسته است جایگاه مناسبی را در استان کسب کند.

وی تصریح کرد: در موضوع روستای بدون بیکار، روستای بردی دهلران به عنوان پایلوت شناسایی شده که ۱۵ نفر از روستاییان ساکن این منطقه با اعتبار 5 میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی حمایت شده‌اند.

ناصری در مورد «هر روستا یک محصول» توضیح داد: ۶ روستای محصول محور برای طرح هر روستا یک محصول به صورت پایلوت شناسایی شده که در این راستا ۳۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال با اشتغال زایی ۱۱۸ نفر و ایجاد ۱۳۴ صندوق خرد محلی با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و اشتغال زایی ۲۶۸ نفر انجام گرفته است.

وی افزود: محصولات این روستاها بر اساس ظرفیت روستا یا شهرستان تابعه رصد و بازار فروش این محصولات نیز از قبل شناسایی شده و در برخی نقاط صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده که به عنوان مثال کارخانه کاشت و فراوری گیاهان داوریی دره شهر با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال که با احتساب تورم و نوسانات ارزی به ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید ۱۷ تفاهم نامه با ادارات و نهادهای مختلفی همچون فنی و حرفه‌ای، بنیاد برکت، صندوق نوع آوری، امور زندان‌ها و ... منعقد کرده که از محل این تفاهم نامه ها ۲ هزار و ۶۱۰ مورد پرداختی تسهیلات اشتغال‌زا پرداخت شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار