هشت سال ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، با درجا زدن کشور در بسیاری از عرصه‌ها همراه بود. در این دوره ایران از لحاظ پروژه‌های عمرانی نه تنها پیشرفتی نکرد که با گره زدن بدیهی‌ترین مسائل به «توافق با غرب» بسیاری از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها به ورطه نابودی کشانده شد. در این دوره قم شاهد سه استاندار بود؛ با این حال این استان نیز همچون بسیاری دیگر از جاهای کشور با عقب‌گردی چشمگیری در زمینه عمرانی همراه بوده است.
کد خبر: ۹۸۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۶ 14 August 2021

به گزارش تابناک قم، هشت سال ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، با درجا زدن کشور در بسیاری از عرصه‌ها همراه بود. در این دوره ایران از لحاظ پروژه‌های عمرانی نه تنها پیشرفتی نکرد که با گره زدن بدیهی‌ترین مسائل به «توافق با غرب» بسیاری از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها به ورطه نابودی کشانده شد. در این دوره قم شاهد سه استاندار بود؛ با این حال این استان نیز همچون بسیاری دیگر از جاهای کشور با عقب‌گردی چشمگیری در زمینه عمرانی همراه بوده است.

یکی از این پروژه‌ها تقاطع غیر همسطح ورودی شهرک پردیسان است. تقاطع غیر همسطح ورودی شهرک پردیسان پروژه وزارت راه و شهرسازی است که یک لاین آن، پیش از ریاست جمهوری حسن روحانی افتتاح شد. با این حال با شروع ریاست جمهوری آقای روحانی، این پروژه نیز مانند برخی پروژه‌های دیگر مسکوت ماند و لاین دوم آن طی هشت سال در حد یک متر هم جلو نرفت! بهره‌برداری از این پروژه باعث حذف تصادفات در تقاطع «خطرآفرین» پردیسان-بلوار غدیر میشد.

منوریل قم نیز پروژه نام آشنای دیگری است که با شروع به کار دولت روحانی، اسیر سیاست‌ورزی مسئولان شد. این پروژه در نگاه کلان قرار بود که در طول شمال تا جنوب شهر قم تا شهرک پردیسان کشیده شود. بهره‌برداری این پروژه، باعث سهولت در رفت و آمد بسیاری از شهروندان (علی الخصوص ساکنان شهرک پردیسان) و کاهش خودروهای زائران حرم کریمه اهل بیت (س) در سطح شهر در مناسبت‌های ازدحام آفرین می‌شد.

افزون بر این شهر قم یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور از لحاظ وجود آلاینده‌های شیمیایی است و آمار تصادفات درون شهری در این شهر نیز «وحشتناک» توصیف می‌شود. بهره‌برداری از پروژه منوریل، نقش مهمی در کاهش آلاینده‌ها، حذف خودروها و به تبع آن کاهش تصادفات و حرکت به افق شهر بدون خودرو داشت. روی هم رفته آن‌چه که از مشاهدات در حوزه شهری قم استنتاج می‌شود این است که دولت روحانی کارنامه قابل قبولی در این حیطه نیز ندارد.

در نگاه خُرد نیز پروژه‌های بسیاری قرار بود در استان قم اجرایی شد و جالب این‌که وعده افتتاح بسیاری از این پروژه‌ها هرسال تکرار می‌شود. روی هم رفته در هشت دولت روحانی، استاندارهای مختلفی بر مسند استانداری قم تکیه کردند و نگاه و عملکردشان در قم نشان می‌دهد که در این هشت سال گذشته پیشرفت خاصی در قم حاصل نشده است و حتی فراتر، توان دولت را به این حد رسانده‌اند که در ایام 22 بهمن، روبان بهره‌برداری از تیرهای چراغ برق را قیچی کنند!

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار