مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در تألیف کتاب، شهرستان‌های اسدآباد ۱۹ جلد، ملایر ۱۳ جلد، بهار ۱۱ جلد که به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
کد خبر: ۹۸۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 11 August 2021

مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در تألیف کتاب، شهرستان‌های اسدآباد ۱۹ جلد، ملایر ۱۳ جلد، بهار ۱۱ جلد که به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
 
به گزارش تابناک همدان، محمد برخوردار در مراسمی که با حضور نویسندگان، پژوهشگران و خبرنگاران ادبیات پایداری در باغ موزه همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگار و گرامیداشت شهید محمود صارمی و با گرامیداشت روز مدافعان حرم، افزود: نویسندگان و پژوهشگران در حوزه ادبیات پایداری افتخارآفرینی کردند و اسنادی را برای آینده جمع آوری کردند و به نوعی الگوسازی و هویت بخشی برای جوانان این مملکت با این حرکت جهادی خود انجام دادند.
 
وی اظهار داشت: کمیته آموزش اسناد پژوهش، یکی از کمیته‌های هشتگانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که برای استان همدان اتفاقات خیلی خوبی را رقم زدند و باعث شد که در این حوزه نویسندگان اتفاقات خوبی را رقم بزنند که در سال گذشته بیش از یکصد عنوان کتاب حداقل تا بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف کودک، زنان، ایثارگران، آزادگان، شهدا، شهدای مدافع حرم جمع آوری، تدوین و به مرحله چاپ برسد.
 
برخوردار با بیان اینکه در حوزه کتاب‌های صوتی ۲۶ عنوان کتاب جمع آوری، تدوین و تبدیل به کتاب صوتی شد، ابراز داشت: برای اولین بار تنها استانی هستیم که بین استان‌هایی که کتاب‌های گویا و یا به عبارتی کتاب‌های صوتی تولید می‌کنند در شبکه پرمخاطب ایران صدا مجوز کیفیت کار را دریافت کرد و بارگذاری شده و بالاترین مخاطب را دارد که تا ماه گذشته ۱۵۰ هزار نفر از کار‌های تولید شده بیناد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانلود کردند که با همکاری دستگاه‌های مختلف این اتفاق رقم خورده است.

مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: در تألیف کتاب، شهرستان‌های اسدآباد ۱۹ جلد، ملایر ۱۳ جلد، بهار ۱۱ جلد که به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند. 

وی با بیان اینکه در این مراسم از استان قم، همدان، اسدآباد، ملایر و بهار شرکت کردند، ابراز داشت: ما با ۶ استان از جمله: اقلید فارس، کرمانشاه، قم، تهران و مازندران ارتباط داریم که کار‌های این استان‌ها در همدان به چاپ می‌رسد.
 
در ادامه حجت الاسلام سید محمد تقی حسینی مسئول عقیدتی و امور روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، ضمن تبریک هفته خبرنگار اظهار داشت: چرا باید بنویسیم و چرا باید سند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مهمترین عامل اثرگذاری را برای نوشتن و داشتن اسناد، عدم رجعت فکری است، افزود: باید تلاش کنید در جامعه رجعت فکری شکل نگیرد مهم‌ترین عامل عدم رجعت فکری در جامعه است.
 حجت الاسلام حسینی گفت: امروز عاشورا و دفاع مقدس انجام شده است؛ اگر ما منابع نداشتیم چه به لحاظ سندی، دیداری و شنیداری، اما امروز با همین دستان خالی، دین خدا با همین‌ها حفظ شده است.

مسئول عقیدتی و امور روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ابراز داشت: اگر تاکید می‌شود که موارد نوشتاری حتما داشته باشیم و به اسناد بپردازیم چرا که اگر جامعه ما منابع را نداشته باشد فکر جوانان ما هم به غرب رجعت می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار