معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از نجات زن کوهنورد توسط تیم امداد کوهستان و امداد هوایی خبر داد
کد خبر: ۹۷۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 26 June 2021

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از نجات زن کوهنورد توسط تیم امداد کوهستان و امداد هوایی خبر داد

به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان، حمید عرفی یگانه معاون امداد و نجات این جمعیت با تشریح چگونگی وقوع این حادثه، گزارشی در روز جمعه ۴تیر ماه مبنی بر بدحالی یک زن کوهنورد در منطقه چشمه ملک الوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان ارسال گردید.

وی افزود این مرکز پس از بررسی صحت حادثه، تعداد ۴ نفر از نجاتگران تیم امدادونجات کوهستان را که در پایگاه کوهستانی میدان میشان مستقر بودند به منطقه اعزام نمود که این تیم با حضور در محل حادثه و انجام معاینات اولیه و گرفتن شرح حال مصدوم، گزارشی از وضعیت وی را که حاکی از درد ناحیه قفسه سینه، درد در ناحیه کتف چپ، بی حسی در ناحیه دست‌ها و پا‌ها و صورت، ضعف عمومی بدن و حالت تهوع داشت ارائه نمود.

 عرفی یگانه افزود با توجه به شرایط اضطراری مصدوم، اقدامات لازم انجام گرفت و همزمان با مشورت پزشک متخصص مشورت وکار اکسیژن تراپی و کنترل علایم حیاتی انجام گرفت وبا توجه به وضعیت اضطراری مصدوم، درخواست بالگرد برای اعزام فوری مصدوم به بیمارستان صورت گرفت.
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد با هماهنگی EOC و پیگیری این معاونت، در سریعترین زمان ممکن بالگرد هلال احمر به محل اعزام گردید و علیرغم شرایط نه چندان مناسب برای فرود، کاپیتان بالگرد با مهارت فنی موفق به فرود و انتقال بیمار قلبی به بیمارستان انجام گرفت. 

عرفی یگانه با تشکر و قدردانی از زحمات اعضای تیم امداد و نجات کوهستان ونفرات تیم واکنش سریع، از هم استانی‌ها خواست با استفاده از شماره ۳رقمی ۱۱۲ وقوع هرگونه حوادث مختلف را به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار