رئیس دادگستری ایلام:
علی دهقانی در حاشیه این آیین اظهار کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تلاش برای بازگشت آنان به کانون خانواده، در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است.
کد خبر: ۹۶۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 26 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ علی دهقانی در حاشیه این آیین اظهار کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و تلاش برای بازگشت آنان به کانون خانواده، در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی تاثیرگذار است و برای تحقق کامل این مهم که یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه محسوب می‌شود، همکاری و همدلی خیرین و مردم ضروری می‌باشد.

وی افزود: استمرار کمک‌های مؤمنانه و تأکید بر آموزش‌ها و کارگاه‌های کاهش آسیب برای زندانیان و خانواده آنان و ارتقاء برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی بکاهد و به اصلاح و تربیت زندانیان منجر شود.

عالی ترین مقام قضایی استان ایلام از آزادی ۱۸۰ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد استان در سال ۱۳۹۹ و آزادی ۳۳ مددجوی جرائم غیرعمد در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی ادامه داد: این امر خیر و خداپسندانه و اهداء بسته های کمک معیشتی در بین خانواده زندانیان نیازمند نتیجه تلاش های بی شائبه خیرین، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و پیگیری های مستمر مسئولین سازمان زندان های استان می باشد.

دهقانی، اجرای دقیق دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها، حضور منظم قضات در زندان، اجرای کامل قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، استفاده از ظرفیت خیرین، ستاد دیه و شورای حل اختلاف زندان در آزادی زندانیان واجد شرایط، برگزاری دادرسی الکترونیک زندانیان و استفاده از پابند الکترونیکی را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های دادگستری استان در رابطه با ساماندهی زندانیان برشمرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار