معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۰ درصد بستری های جدید در چهار روز گذشته مربوط به شهرستان ایلام است که با ادامه این روند به وضعیت قرمز باز می گردد.
کد خبر: ۹۶۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 19 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جمیل صادقی فر در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان ایلام اظهار داشت: از ۱۳۳ مورد بستری در چهار روز گذشته ۶۰ نفر مربوط به ایلام بوده که آمار نگران کننده ای است و در صورت ادامه بطور قطع با این تعداد بستری و فوتی به وضعیت قرمز باز می گردیم.

وی افزود: با وجود تذکرهای مکرر در خصوص تبلیغات محیطی متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل شده و دستگاه ها نیز در این زمینه مشارکت بسیار ضعیفی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: مشکل اصلی ایلام سهل انگاری در رعایت پروتکل ها، عدم استفاده از ماسک و حضور در تجمعات است که این موضوع می تواند افزایش مبتلایان، بستری و فوت کرونا را در پی داشته است.

صادقی فر همچنین خواستار نظارت بیشتر کلیه دستگاه ها بر رعایت پروتکل ها در حوزه ناوگان حمل و نقل درون شهری شهر ایلام شد و یادآور شد: مشاهده می شود رانندگان اتوبوس های حمل و نقل شهری ایلام علاوه بر نزدن ماسک، ظرفیت استاندارد اتوبوس را رعایت نمی کنند و پنجره های اتوبوس نیز بسته است.

وی در خصوص ناوگان بین شهری نیز اضافه کرد: طبق مصوبات ستاد کرونا کشوری و استانی نباید به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه شود اما این مصوبه در پایانه های درون شهری و برون شهری ایلام رعایت نمی‌ شود که باید در راستا نظارت ها افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در خصوص بازدید از پایانه مهران اظهار داشت: شهرداری مهران یک فضای مناسب برای قرنطینه بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار داده که نیازمند امکانات و تجهیزات است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار