با توافقات صورت گرفته، جشن عاطفه‌های امسال در استان بوشهر با حضور فعال جهادگران بسیجی و همکاری مشترک بسیج و کمیته امداد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 15 September 2015
تابناک بوشهر: جشن عاطفه‌ها نقش بسیار مهمی در کمک به خانواده‌های محروم در آستانه سال نو تحصیلی دارد و در این راستا شاهد کمک‌های خوبی نیز از سوی مردم نوع‌دست ایران اسلامی هستیم.

به منظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در استان بوشهر نشست مشترکی بین مسئولان سپاه امام صادق(ع) و مدیران کمیته امداد استان بوشهر برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد که جشن عاطفه‌های کمیته امداد امسال با همکاری بسیجیان برپا و از حضور فعالان بسیج در سایر برنامه‌های کمیته امداد استفاده شود.

توسعه همکاری‌های بسیج و کمیته امداد

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر صبح سه‌شنبه در نشست با مسئولان کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد از مجموعه دستگاه‌هایی است که منشا خیرات و برکات برای جامعه و خانواده ها شده است.

سرهنگ حمید خرمدل بر لزوم همکاری همه‌جانبه برای خدمت به محرومین تاکید کرد و ادامه داد: ما معتقدیم که دستگاه‌های حمایتی بایستی دست به دست هم داده و بحث خدمات رسانی به محرومین را انجام دهند.

وی به اهمیت بسیار بالای موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بسیج در فاز اقتصاد مقاومتی آمادگی دارد که برای تسهیلات لازم را برای مددجویان فراهم سازد.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: بسیج آمادگی دارد در راستای پروژه‌های عمرانی کمیته امداد اجرای آن را به عهده‌دار باشد.

وی تصریح کرد: بایستی از فرصت اردوهای جهادی و خدمات سایر اقشار بسیج در راستای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی بهره برد.

برپایی یک‌هزار و ۱۵۷ پایگاه جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: مردم نوع‌دوست استان بوشهر همواره در برنامه‌های کمک به مددجویان و نیازمندان جامعه حضوری گسترده و پرشور دارند.

احمد لطفی به خدمات بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: بسیج و سپاه همواره منشا خیر و برکت بسیار زیادی در جامعه بوده است و خدمات بی‌نظیری در عرصه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی داشته است.

وی اضافه کرد: مرحله اول جشن عاطفه‌های امسال با همکاری کمیته امداد و بسیج ۲۶ و ۲۷ شهریورماه در سطح پایگاه‌های مستقر در معابر شهرها و روستاها و همچنین مصلاهای نماز جمعه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر افزود: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها نیز هشتم مهرماه است که ویژه مدارس است و در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی از برپایی یک‌هزار و ۱۵۷ پایگاه ثابت و سیار در استان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی خبر داد و اضافه کرد: ۶۸۹ پایگاه ویژه مدارس است که هشتم مهرماه آماده دریافت کمک‌های دانش‌آموزان است.

لطفی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ میلیارد ریال در جشن عاطفه‌های سال گذشته جمع‌آوری شد، افزود: درآمد جذب‌شده از پایگاه‌های مستقر در مدارس، فقط به خود مدارس تعلق خواهد گرفت.

برپایی اردوهای جهادی در نقاط محروم

مدیر سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر نیز در این نشست به اهمیت برپایی برنامه‌های جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: حضور و مشارکت در این برنامه‌ها دارای اهمیت بسیار زیادی است و باید از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

ذوالفقار عباسی‌فر اضافه کرد: تمامی حرکت‌های حمایتی و خدمات‌رسانی اگر با ارزش‌ها و هنجارهای معنوی و فرهنگی جامعه عجین شود، مفید و ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: بسیجیان دانشجو و سایر اقشار بسیج در قالب اردوهای جهادی در روستاهای محروم حضور می‌یابند و به تبع آن حضور مسئولان استانی و شهرستانی را در پی داشته و باعث آثار مثبتی شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر بیان کرد: بسیج در برنامه‌های رفع محرومیت حضوری گسترده داشته است که برگزاری اردوهای جهادی نمونه‌ای از این خدمات است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار