همزمان با ۱۹ دانشگاه کشور ادغام واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در برنامه جاری ایمن‌سازی کودکان در استان بوشهر اجرایی شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷ 13 May 2024

به گزارش تابناک بوشهر، دکتر حسن ملکی‌زاده افزود: جمعیت هدف این طرح ٢١٩٢ نفر بوده و کودکان از ٢ ماهگی کاندید دریافت این واکسن هستند که به صورت تزریقی و خوراکی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: واکسن تزریقی پنوموکوک برای پیشگیری از عفونت‌های ناشی از میکروب پنوموکوک مانند عفونت مغز و ریه و واکسن خوراکی روتاویروس نیز جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از روتاویروس به شیرخواران تجویز می‌شود که شروع برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ۲ ماهه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

ملکی‌زاده تاکید کرد: والدین می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت جهت دریافت این واکسن اقدام کنند.

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور

با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور، مطابق بند (۹) سیاست‌های کلان حوزه سلامت مبنی بر کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان و در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و به استناد مصوبه هیئت محترم وزیران، هزینه تمامی خدمات بستری، اورژانس تحت نظر، بستری موقت و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به‌استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به کلیه مراکز آموزشی و درمانی تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور رایگان شد.

تمامی شیرخواران و کودکان تا هفت سال (از ابتدای تولد لغایت ۶ سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز در زمان پذیرش) که دارای بیمه پایه هستند، مشمول این برنامه می‌شوند.

رونمایی از برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس
هم‌زمان با چهلمین سال برنامه توسعه واکسیناسیون کشور، گامی دیگر برای ارتقای سلامت کودکان برداشته و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان وارد شد.

شروع برنامه در ۷ استان بوده و در مراحل بعدی، برنامه به سراسر کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

همایش "پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت" با محوریت رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال و برنامه واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس، امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ستاد وزارت بهداشت و با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاونین بهداشت، درمان و دانشجویی و فرهنگی و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت برگزار شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار