مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هنوز دفترچه‌های بیمه سلامت چاپ می‌شود گفت: برای اینکه بیمه‌شدگان با مشکلات زیادی مواجه نشوند، سعی کردیم فعلا کاربرد دفترچه را در همدان حذف کنیم تا به تدریج چاپ دفترچه نیز متوقف شود.
کد خبر: ۹۴۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 09 March 2021

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه هنوز دفترچه‌های بیمه سلامت چاپ می‌شود گفت: برای اینکه بیمه‌شدگان با مشکلات زیادی مواجه نشوند، سعی کردیم فعلا کاربرد دفترچه را در همدان حذف کنیم تا به تدریج چاپ دفترچه نیز متوقف شود.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت همدان، دکتر سعید فرجی؛ مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به موضوع حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در همدان اظهار کرد: قطعا اینکه دفترچه‌ها تا چه زمانی چاپ می‌شود و حذف به چه صورت خواهد بود، سوال بسیاری از بیمه‌شدگان است.

وی بیان کرد: وقتی سازمانی دفترچه چاپ نمی‌کند، به هر حال بخشی از بیمه‌شدگانش دارای دفترچه هستند و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند تا خدمات دریافت کنند و بخشی هم دفترچه ندارند و با مشکلاتی مواجه هستند و گاهی هم امکان ایجاد چالش‌هایی برای موسسات درمانی دولتی و دانشگاهی و غیر آن وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه الزام قانونی برای بیمه سلامت وجود دارد که خدمات را به صورت الکترونیک ارائه کند و بخشی از کار به حذف دفترچه برمی‌گردد گفت: برای اینکه در ابتدای کار به مشکل برنخوریم رویکرد تغییر کرده و هم‌زمان دفترچه چاپ و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و به نوعی مصرف کاغذ در این مدت کم نشده، اما قرار است کمتر کنیم و به تدریج متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بیمه سلامت باید تدابیری اتخاذ کرد که ابتدای اردیبهشت چاپ دفترچه متوقف شود تا به سمت حذف آن پیش رویم خاطرنشان کرد: رویکرد ما در استان خصوصا طی ماه‌های اخیر حذف کاربرد دفترچه بوده است.

دکتر فرجی تصریح کرد: طبق این تصمیم با وجود اینکه دفترچه در دست بیمه‌شده وجود دارد، اما از همکاران پزشک و مراکز دولتی و دانشگاهی خواستیم تا حد امکان از آن استفاده نکنند و به صورت الکترونیکی خدمات ارائه شود.

وی عنوان کرد: این درخواست در بخش دارو، خدمات پاراکلینیک، آزمایش و رادیولوژی و نیز ارجاع در سطح یک که دفترچه‌ها در اختیار بیمه‌شدگان روستایی قرار می‌گیرد و افراد به مراکز جامع مراجعه می‌کنند، شامل شده تا از آن استفاده نکنند و آماده باشند اردیبهشت ماه حذف شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: سعی داریم در ارائه خدمت به بیمه‌شدگان مشکلی ایجاد نشود و این اطمینان خاطر را می‌دهیم که تمام خدمات ارائه و ثبت می‌شود؛ اگر چه گاهی ممکن است در انتقال دیتا و دیگر مسائل مشکل باشد، اما تعامل و همکاری ما به نحوی خواهد بود که ضرری متوجه همکاران نشود.

وی تاکید کرد: اگر پزشکان به هر دلیلی در ثبت الکترونیکی نسخ مشکل داشتند، اما خدمت ارائه دادند ما سعی می‌کنیم حق الزحمه آن‌ها را به نحو کامل پرداخت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار