امام‌جمعه خورموج گفت: چرا اجازه می‌دهید کار به اینجاها کشیده شود و رسم و رسوم‌های دست‌وپا گیر و تشریفات اضافی برای خودمان درست کرده‌ایم، به‌جای این کارها می‌شود یک ازدواج آسان و ساده برای جوانان ترتیب داد.
کد خبر: ۹۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴ 12 September 2015

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خورموج ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید اسداللَّه مدنی نماینده حضرت امام خمینی (ره) در آذربایجان شرقی و امام‌جمعه تبریز اظهار داشت: آیت‌الله مدنی در کنار استاد و رهبر خود قرار گرفت و رسالت و وظایف مردم مسلمان را در برابر رژیم پهلوی بیان می‏‌کرد.

وی افزود: آیت‌الله مدنی پس از شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی، نخستین امام‌جمعه تبریز، از سوی امام خمینی (ره) به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز انتخاب شد.

مصلح یادآور شد: استان بوشهر در زمانی میزبان این شخصیت بود و آیت‌الله مدنی در دوران تبعید در شهر کنگان به سر می‌برد و در واقع خون چنین شخصیت‌هایی بزرگی پای درخت تنومند انقلاب اسلامی ریخته شده است.

وی افزود: این شخصیت‌ها آدم‌های عادی نبودند، گرچه این‌ها به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود دست یافتند اما تکلیف و وظایف ما را نیز نسبت به حفظ انقلاب و دستاوردهای آن سنگین‌تر می‌کند.

مصلح با بیان اینکه موج دیگر اسلام هراسی بعد از ماجرای 11 سپتامبر در نیویورک شکل گرفت، یادآور شد: حادثه 11 سپتامبر توسط خود آمریکایی‌ها طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا شد، زیرا هدف از این اقدام سوءاستفاده و بهانه‌ای برای لشکرکشی آن‌ها به خاورمیانه و حمله به افغانستان و عراق بود.

مصلح خاطرنشان کرد: این موضوع برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده بود الان هم به همین شکل است که سردمداران استکبار و صهیونیست دشمنی خود را با اسلام و امت اسلامی آشکار کرده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری چراغ راه برای همه مسئولین نظام و مردم هستند که فرمودند دشمن به دنبال نفوذ است که امروزه کاملاً برای همگان روشن است که چه اهداف شومی داشتند و تمام جنایاتی که در داخل ایران و دیگر کشورها رخ‌ داده، آمریکا به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در آن دخالت داشته است.

مصلح با بیان اینکه لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق به‌جز بر جای گذاشتن ده‌ها هزار کشته و زخمی و گسترش تروریسم هیچ دستاوردی برای منطقه نداشته است، یادآور شد: برخی خیال می‌کنند که چهره آمریکا را اگر بزرگ کنند مشکل حل می‌شود.

امام‌جمعه خورموج بیان داشت: ما نفرت، انزجار و تنفر خودمان را نسبت به استکبار جهانی با تبعیت از مقام معظم رهبری اعلام و فریاد لبیک یا خامنه‌ای سر می‌دهیم و مرگ بر آمریکا و اسرائیل را طنین‌انداز می‌کنیم.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمدتقی (ع) گفت: امام جواد (ع) دارای شخصیتی علمی و اخلاقی بود که جوان‌ترین امام است و در سن 25 سالگی به شهادت رسید.

امام‌جمعه خورموج ضمن تأکید بر اسوه، الگو و سرمشق قرار دادن زندگی ائمه معصومین (ع) به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و اضافه کرد: ازدواج مولای ‌متقیان با حضرت زهرا (س) از حوادث بسیار شیرین و تاریخ‌ساز و آموزنده برای جامعه اسلامی است.

وی افزود: جوانان توصیه‌های بزرگان دینی را جدی بگیرند و پدر و مادران نیز سخت‌گیری‌ها را کنار بگذارند و نسبت به ازدواج جوانان جدی باشند و از پیر شدن ازدواج دختران و پسران جلوگیری کنند.

مصلح افزود: دختری که تا سن 30 سالگی بارها خواستگار برای او آمده است به بهانه‌های مختلف دست رد به سینه آن‌ها زده‌اند و در این سن دیگر خواستگار ندارد و این‌یک واقعیت غیر انکار است.

وی تأکید کرد: چرا اجازه می‌دهید کار به اینجاها کشیده شود و رسم و رسوم‌های دست‌وپا گیر و تشریفات اضافی برای خودمان درست کرده‌ایم، به‌جای این کارها می‌شود یک ازدواج آسان و ساده برای جوانان ترتیب داد.

امام‌جمعه خورموج تصریح کرد: ازدواج و تشکیل خانواده از سیره امامان معصوم و مهم‌ترین و ضروری‌ترین برنامه‌های اخلاقی، فرهنگی، دینی، اجتماعی برای سالم‌سازی فرد در جامعه است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار