معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: ۱۴۸ طرح به هفت بانک عامل معرفی شده که در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان امسال به مرحله عقد قرارداد و پرداخت برسد.
کد خبر: ۹۲۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 21 December 2020
به گزارش فارس از همدان، محمدرضا شهسواری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش کشاورزی با وجود تمام مشکلات با استفاده از توانمندی‌های داخلی نقش خوبی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد اظهار کرد: برنامه جهش تولید در استان همدان به صورت یک برنامه منسجم در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات این حوزه بیش از ۸۱ طرح در قالب ستاد تسهیل استان مورد بررسی قرار گرفت یادآور شد: از این میزان طرح مشکل ۳۷ طرح حل شده و ۳۲ طرح نیز در حال پیگیری است اگرچه ۱۲ طرح دیگر هنوز در مرحله حل مشکل قرار نگرفته است.

 معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: ۱۴۸ طرح به هفت بانک عامل معرفی شده که در حال پیگیری است و امیدواریم تا پایان امسال به مرحله عقد قرارداد و پرداخت برسد.

وی از پرداخت ۳۶۲ میلیارد تومان تسهیلات «جهش تولید» خبر داد و گفت: در کنار جهش تولید، ۱۲ خط اعتباری دیگر در سطح استان پیگیری می‌شود به طوری که امسال از محل تسهیلات اشتغال روستایی ۱۵ طرح به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و از محل بند الف تبصره ۱۸ در سال جاری ۲۲۲ طرح به مبلغ ۶۱۲ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شده که ۸۸ طرح به مبلغ ۱۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عقد قرارداد شده است.

شهسواری در ادامه یادآور شد: از محل اعتبارات ماده ۵۲، ۱۰۰ طرح به مبلغ ۲۳۴ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شده و در بخش تسهیلات سرمایه درگردش نیز ۱۵۲ طرح به مبلغ ۳۸ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی که ۱۹ طرح به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۹۴۰ میلیارد تومان در بخش سرمایه درگردش کشت‌های پاییزه تأمین شده است خاطرنشان کرد: یک هزار و ۴۵۵ بهره‌بردار به سیستم بانکی معرفی شده که این تسهیلات را صرف کاشت و داشت محصولات خود کردند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: افزایش تقاضای تراکتور باعث شده امسال تقاضا در بخش مکانیزاسیون افزایش یابد به طوریکه ۱۶۲۹ مورد تقاضا به مبلغ ۱۳۲ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شده که ۱۳۰۳ مورد به مبلغ ۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات توسعه آبیاری نوین تأمین شده است ادامه داد: تاکنون ۲۶۲ طرح به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شده که ۲۱۸ طرح به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

شهسواری با اشاره اینکه بیش از ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات برای واحد‌های تولید بذر تأمین شده است یادآور شد: ۶ واحد تولید بذر استان به سیستم بانکی معرفی شده که از این تعداد چهار واحد مبلغی معادل ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه درگردش دریافت کردند. 

وی از ۱۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی پروژه‌های کشاورزی خبر داد و گفت: با وجود اینکه سال جاری از لحاظ تأمین بودجه سال سختی بوده، به علت اهمیت پروژه‌های عمرانی، ۱۸ میلیارد تومان اعتبار استانی به پروژه‌های کشاورزی اختصاص یافت که بیش از ۴۸ درصد تاکنون تأمین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار