مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: همه برنامه‌های فرهنگی و هنری استان با قدرت تا پایان سال انجام خواهد شد و هیچ جشنواره‌ای را تعطیل نخواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 11 December 2020

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: همه برنامه‌های فرهنگی و هنری استان با قدرت تا پایان سال انجام خواهد شد و هیچ جشنواره‌ای را تعطیل نخواهیم کرد.

به گزارش تابناک همدان؛ احمدرضا احسانی در آیین پایانی جشنواره تئاتر استانی که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از رشته‌های هنری خاص تئاتر است و در انتقال مفاهیم ارتباط خوبی با مخاطب دارد؛ اظهار کرد: نمایش می‌تواند در آموزش و جریان سازی بسیار تاثیرگذار باشد و مثل آب روان راه خود را پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای اثرگذاری نمایش از بستر‌های مناسب استفاده شود گفت: در ایام برگزاری جشنواره علاوه بر پخش زنده نمایش‌ها در فضای مجازی (شبکه اینستاگرام)، نمایش‌های اجرا شده جشنواره در آپارات نیز بارگذاری شد که بی تردید این بخش هم مخاطبان و علاقه‌مندان بسیاری را جذب کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: اجرای تئاتر در بستر مجازی و گستردگی مخاطب وظیفه هنرمندان را سنگین‌تر کرد به نحوی که رویکرد فعالیت‌های هنری در این شرایط حاکم بر کشور باید ایجاد شادابی و نشاط در میان مردم باشد. 

احسانی با قدردانی از اهالی فرهنگ و هنر استان همدان برای جلوگیری از تعطیلی برنامه ها، افزود: با کمک جامعه هنری و هنردوستان در ایام کرونا جشنواره‌های خوبی در استان اجرا شد که رضایتمندی مردم را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه همه جشنواره‌ها همچون جشنواره تئاتر استانی، جایزه قلم هگمتانه، جایزه ادبی استان، جشنواره موسیقی و نمایشنامه خوانی و... در بستر‌های مجازی اجرا می‌شود؛ گفت: برخی از نمایش‌ها باوجود داشتن مجوز شرایط برای اجرای صحنه‌ای آن‌ها فراهم نشد که به محض عادی شدن شرایط و فروکش کردن بیماری کرونا این آثار اجرا می‌شوند. 

وی از واریز کمک‌های بلاعوض برای هنرمندان در سطح استان خبر داد و افزود: هنرمندان استان همدان که دارای هنرکارت هستند، مبالغی را به عنوان هدیه و جبران بخشی از خسارت‌های وارده دریافت کردند. 

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، حق بیمه هنرمندان بیمه شده استان در سه ماه بهار نیز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد و حق بیمه کسانی که ناآگاهانه خودشان پرداخت کرده بودند نیز عودت داده شد. 

احسانی خاطرنشان کرد: چتر حمایتی فرهنگ و ارشاد اسلامی بر سر همه هنرمندان گسترده است و همه فعالان این عرصه می‌توانند از امکانات موجود در استان همدان به طور مساوی استفاده کنند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار