رییس دانشگاه آزاد تویسرکان گفت: فعالیت های دانش بنیان در شرایط کنونی باید به منظور بهبود فضای کسب و کار به سمت درآمدزایی اقتصادی هدایت شوند.
کد خبر: ۹۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ 10 September 2015
رییس دانشگاه آزاد تویسرکان گفت: فعالیت های دانش بنیان در شرایط کنونی باید به منظور بهبود فضای کسب و کار به سمت درآمدزایی اقتصادی هدایت شوند.

به گزارش ایرنا؛مجتبی بابایی افزود:سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در کشور رفتن به سمت تولید درآمدزا و اقتصاد دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه هدف آن است تا از دانش، درآمدزایی شود اظهار کرد:با این رویکرد به دنبال ایجاد راهکارهایی برای پررنگ تر شدن ارتباط بین دانش و اقتصاد هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان بیان کرد: این مسئله سبب شد تا فعالیت های اقتصادی دانش بنیان به عنوان مسئله اساسی ارکان مختلف دانشگاه در دستور کار قرار گیرد طوری که 16 درصد درآمدهای حاصل در دانشگاه از طریق غیر شهریه ای و این گونه فعالیت های اقتصادی باشد.

بابائی اضافه کرد: فعالیت های اقتصادی دانش بنیان بر این اصل استوار است تا توانمندی های استادان، پژوهش ها و طرح های آنان به بازار نزدیک شود و پژوهش ها به سمتی سوق داده شود تا نیازها و مشکلات جامعه را حل کنند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان فعالیت های پژوهشی خود را به سمت اقتصادی شدن و درآمدزایی سوق داد.

بابایی گفت: پژوهش طرح تولید مس در مقیاس نانو ، خروجی یک پایان نامه دانشجوی ارشد رشته شیمی دانشگاه آزاد تویسرکان است که دکتر جامه بزرگ مدیریت و دکتر عبدالمالکی مشاوره آن را برعهده داشتند.

وی بیان کرد: این استادان کار مورد نظر را از حالت پژوهشی خارج و بهینه سازی کردند طوری که هم اکنون دانشگاه آزاد تویسرکان تنها تولید کننده پودر مس در مقیاس نانو با این فرآیند در کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان افزود: در حال حاضر مراحل نهایی و آزمایشگاهی طرح در حال طی شدن است و تولید انبوه آن از اواخر مهرماه امسال با خرید تجهیزات در مقیاس صنعتی برای عرضه در بازار انجام می شود.

بابایی عنوان کرد: بهینه سازی صورت گرفته به نحوی است که محصول تولید شده از نظر نوع بهینه سازی شده و قیمت بسیار مناسب تر از محصول چینی مشابه آن است و رقیبی در بازار نخواهد داشت.

وی ادامه داد:کاربرد این محصول در صنعت قطعه سازی است و با این کیفیت هم متقاضی داخلی دارد و هم متقاضی خارجی و امید است بهره وری های بیشتری برای خدمت به جامعه با این کار صورت گیرد.

تویسرکان از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که بیش از دو هزار و 200 دانشجو در رشته های مختلف در دانشگاه آزاد آن مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار