حسین شریفی با اشاره به اینکه شهر همدان و توابع آن ۴۷۰ هیئت دارد و از این تعداد ۴۳۰ هیئت مجوز رسمی دارند، یادآور شد: جلسه هماهنگی با هیئت‌ها و نحوه برگزاری مراسم عزاداری حسینی هفته گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 22 August 2020
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان همدان گفت: تمام دستورالعمل‌های بهداشتی که برای برگزاری عزاداری حسینی به هیئت‌ها ابلاغ شده است، حتماً توسط هیئتی‌ها رعایت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شریفی با بیان اینکه هیئتی‌ها الگو هستند، اظهار کرد: هئیت‌ها به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند تابع مقررات بهداشتی‌اند، تمام دستورات را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان و توابع آن ۴۷۰ هیئت دارد و از این تعداد ۴۳۰ هیئت مجوز رسمی دارند، یادآور شد: جلسه هماهنگی با هیئت‌ها و نحوه برگزاری مراسم عزاداری حسینی هفته گذشته برگزار شد.

شریفی ادامه داد: هیئت‌هائی که امسال برنامه عزاداری دارند اعم از هیئت‌های مجوزدار یا بدون مجوز باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند تا برای عزاداری ایام محرم مجوز بگیرند و، چون هنوز این ثبت نام ادامه دارد تعداد نهایی آن‌ها مشخص نشده است.

وی بیان کرد: تعدادی از هیئت‌های مذهبی همدان که محدودیت‌هایی مانند عدم دسترسی به فضای باز داشتند و نتوانستند خود را با شرایط موجود وفق دهند، مراسم را تعطیل کرده‌اند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان همدان اضافه کرد: به عنوان مثال هیئت‌های «بیت‌العباس» و «بنه بازار» که از هیئت‌های قدیمی شهر همدان هستند برای جلوگیری از تجمع امسال برنامه نخواهند داشت.

شریفی افزود: هماهنگی‌هایی با صداوسیمای مرکز همدان انجام شده و قرار است هیئت «بیت‌العباس» از ساعت ۶ تا ۷ صبح مراسم روضه‌خوانی و مداحی بدون حضور مردم اجرا و ضبط کند تا از شبکه استانی پخش شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام هیئتی‌ها درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا مورد انتقاد سایرین قرار نگیرند همچنین از عزاداران می‌خواهیم به موارد گفته شده برای حضور در مراسم عزاداری حسینی توجه کنند تا سلامتی هموطنان به خطر نیفتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار