دشمنی های خاندان صباح با ایران برای چیست؟
کویت یکی از کشورهای کوچک خلیح فارس که هیچ چیز دیگری ندارد جز نفت و با پول همین نفت که اکنون مفت فروخته می شود، به نان و نوایی رسیده است، هر از چند گاهی ایران را از خود نا امید می کند.
کد خبر: ۸۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 31 August 2015
به گزارش خبرگزاری میزان دشمن خطاب کردن جمهوری اسلامی ایران از سوی مقامات کویت، با واقعیت فاصله بسیار دارد که اگر ما بگوییم کشوری مانند کویت با ایران دشمنی می کند، ناحق و نامربوط نگفته ایم.

دلیل چنین رفتاری هم که از سوی برخی مقامات کویت علیه ایران انجام می شود روشن است. تحت تأثیر قرار داشتن اینگونه کشورها از عربستان سعودی آنها را وادار می کند که چنین مواضعی را علیه ایران بگیرند.

اکنون هم که می رود تا با پایان مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 توافق نهایی به دست آید، برخی کشورهای عربی منطقه از این اتفاق ناخشنودند، همانگونه که رژیم صهیونیستی از این امر عصبانی است.

عصبانیت آنها هم به این خاطر است که این توافق باعث می شود تا جایگاه ایران در منطقه ارتقاء یابد، در حالی که این جایگاه هیچگاه افول نکرده بود که بخواهد دوباره با این توافق بازگردد.

این دشمنی هایی که اکنون هم آنها را می توان از سوی سران و مقامات برخی کشورهای عربی منطقه لمس کرد، از سال ها پیش وجود داشته و تازگی ندارد.

به یکی از تازه ترین مواضع ضد ایرانی مقامات کویتی توجه کنید.«یک مقام کویتی ایران را دشمن حقیقی کشورهای حوزه خلیج فارس نامید.»

یک مقام ارشد مجلس قانونگذاری کویت ایران را "دشمن حقیقی" کشورهای حوزه خلیج فارس خواند. این تندترین موضع‌گیری یک مقام سیاسی کویتی در سالهای اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

حامد هرشانی، رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان کویت، گفته است: «برای همه روشن شده که ایران دشمنی است که توطئه می‌چیند تا کشورها و منابع ما را ببلعد؛ این کشور دشمن حقیقی منطقه است.»

رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان کویت با اشاره به انفجار بمب در روز جمعه گذشته (۶ شهریور) در بحرین، این بمب‌گذاری را "نشانه دیگری دال بر پرخاشجویی ایران" در منطقه دانست.

هرشانی این انفجار را به گردن ایران می اندازد در حالی که انقلاب مردم بحرین، انقلابی بدون خشونت و درگیری است و این موضوع را مردم بحرین به خوبی اثبات کرده اند و تاکنون هیچ واکنش تند و مسلحانه از خود نشان نداده اند.

رسانه های کویتی هم در چند روز گذشته اقدام به چاپ و انتشار مطالبی علیه جمهوری اسلامی ایران کردند. این سیاست در رسانه های این کشور همچنان ادامه دارد. این رسانه های کویتی، ایران را متهم به ارسال سلاح و مهمات به کویت کردند. کویت ادعا کرد که این سلاح ها را از مرز کویت با عراق پیدا کرده است اما این ادعا علاوه بر این که از سوی مقامات کشورمان به شدت تکذیب شد، هیچگاه از سوی مقامات کویت هم ثابت نشد و تنها در حد یک ادعا باقی ماند.

جمهوری اسلامی ایران همواره سعی داشته است تا با کشورهای همسایه جنوبی خود در خلیج فارس روابطی دوستانه و رو به جلو داشته باشد، اما متغیر بودن رفتارهای سیاسی مقامات و سران کشورهای مرتجع عربی منطقه مانعی بر سر راه پایداری و برقراری روابط با ایران شده است.

عامل اصلی آن هم تحت تأثیر قرار داشتن سران این کشورها از سیاست های آمریکا و آل سعود در منطقه است.

رسانه های این کشور حتی کار را به جایی رساندند و به گونه ای به جو ضد ایرانی دامن زدند که سردبیر روزنامه کویتی السیاسه خواستار خروج سفرای شورای همکاری خلیج فارس از ایران شد.

او درحساب توئیتر خود ضمن اشاره به تشدید شدن مواضع سیاسی کشورهای حاشیه خلیج فارس در قبال ایران و لبنان در آینده، بازگشت سفرای شورای همکاری خلیج فارس را از این دو کشور خواستار شد.

«محمد عبدالمحسن المقاطع» گزارشگر روزنامه «القبس» نیز در گزارشی ضمن فراخواندن سفرای کشورهای حوزه خلیج فارس به ترک ایران، خواسته بود مواضع جدی‌تری را در قبال ایران در پیش بگیرند.

همه این دشمنی های کویت علیه ایران در حالی انجام می شود که تنها کشوری که در زمان حمله عراق در زمان صدام به کویت پذیرای مردم حنگ زده این کشور بود، جمهوری اسلامی ایران بود.

اگر ایران کمک های خود را از کویت و مردمش دریغ می کرد، آنها در شرایط بسیار دشواری قرار می گرفتند، ضمن این که متحصصان صنعت نفت ایرانی هم برای چاه هاینفت به آتش کشیده شده در زمان جمله صدام به کویت با دست توانمند مهندسان ایران مهار شد.

کویت یک مدیون بزرگ به جمهوری اسلامی ایران است. او که از صدام زخم خورد و کشورش زیر تانک های حزب بعث به ویرانه تبدیل شد، در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایرتن، یکی از حامیان بزرگ صدام بود و پول های نفت کویت تبدیل به سلاح می شد و بر سر مردم ایران فرو می ریخت.

رسانه ها و مقامات کویتی به جای فضا سازی و سیاست های ضد ایرانی خود، گذشته نه چندان دور را به یاد بیاورند و هم شرمنده و شوند و هم درس عبرتی باشد و هم این که قوه تشخیص دوست از دشمن خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار