فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: عملیات مشترکی به نام کریم اهل بیت در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می‌شود و قرار است بزرگ‌ترین مفاصات تاریخ بشریت در کشور انجام شود و در یک روز خاص و در زمانی که تعیین می‌شود در سراسر کشور به طور همزمان در خانه‌ی تعدادی از نیازمندان به صدا در بیاید و بتوانیم در تاریخ ایران این واقعه را ثبت کنیم.
کد خبر: ۸۳۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 17 April 2020
فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: عملیات مشترکی به نام کریم اهل بیت در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می‌شود و قرار است بزرگ‌ترین مفاصات تاریخ بشریت در کشور انجام شود و در یک روز خاص و در زمانی که تعیین می‌شود در سراسر کشور به طور همزمان در خانه‌ی تعدادی از نیازمندان به صدا در بیاید و بتوانیم در تاریخ ایران این واقعه را ثبت کنیم.

به گزارش تابناک همدان، سرهنگ علی بقایی در ادامه تصریح کرد: وضعیت کشور ایران از جهت بهداشتی از همه دنیا بهتر است چرا که در سراسر دنیا غربالگری مرگ ‌انجام می دهند، ولی در ایران غربالگری زندگی صورت میگرد.

بقایی افزود: در کمتر از ۱۰ روز ۷۵ میلیون نفر غربالگری شدند، و در سامانه سیب وزارت بهداشت با کارت بسیج ثبت شد که در این میان تعدادی مشکوک به ویروس بودند و با توجه به اینکه ۴۰ در صد از آسیب پذیری‌ها از مراکز درمانی و بیمارستانی بود لذا از مراجعه به بیمارستان‌ها جلوگیری شد و درمانگاه‌هایی در کشور ایجاد شد تا افراد بتوانند به این مراکز مراجعه کنند و با توجه به امداد رسانی‌ها بتوانند طول درمان خود را در منازل خود سپری کنند؛ که این امر موجب شد آسیب پذیری در کشور پایین‌تر بیاید و و نسبت به کل دنیا این وضعیت وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران توانسته است رکورد‌هایی در بحث کرونا ثبت کند که بعد از اتمام این موضوع اعلام می‌شود و مشخص می‌شود رهبر ایران، ایرانی‌ها بسیجی‌ها، هیئتی‌ها چه کار‌های انجام داده اند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت:در شهر وهان چین ظرف ۱۰ روز یک بیمارستان احیا شد، ارتش در نمایشگاه بین المللی تهران ظرف مدت ۴۸ ساعت یک بیمارستان برپا کرد. سپاه توانست در سراسر کشور ۶۴ هزار تخت بیمارستانی آماده کند؛ و بسیج با توجه به اینکه تجربه‌های مشابه قبلی نداشت توانست بلا فاصله دو نقاهت گاه برپا کند، که به فضل الهی نیازی به آن‌ها نشد.

بقایی ادامه داد: برای ماه مبارک رمضان طعام یک صد هزار نفر تامین می‌شود که بنا به این تعداد گذاشته شده، ولی مسلما از این تعداد فراتر نیز می‌رود.

محمد علی پرزاد مسئول هیئت رزمندگان گفت: در مجموع هیئت رزمندگان و انجمن فرهنگی نیز متعهد می‌شوند که حداقل ۱۱۰ هزار نفر کمک کنند که هر نفر نیز به طور میانگین ۲۰ هزار هزینه یک وعده غذا است که در مجموع هییت رزمندگان باید دو میلیارد تومان پول جمع آوری کند و آن را به کالا تبدیل کند؛ امروز ماموریت با توجه به بیانات مقام معظم رهبری این است، که کمک کنیم؛ لذا نیازمند همت بلند هستیم که بتوانیم سر بلندی‌هایی که در گذشته به دست آوردیم امسال نیز تکرار کنیم.

مسئول هییت رزمندگان ثارالله گفت: هیئت رزمندگان شهر همدان علاوه بر پویش میانداران سلامت که هیئتی‌ها علاوه بر اینکه میاندار کار‌های فرهنگی و مذهبی هستند، میاندار خدمت رسانی نیز هستند که نیاید در این میان این امر گم شود و باتوجه به جمعیت عظیم و پتانسیل‌هایی نهفته که هنوز نیز به آن صورت که باید دیده نشده است، و همچنین کار‌هایی نیز به صورت خود جوش در حال انجام است و زیر نظر قرارگاه و نهادی نیستند ولی نیازمند انجام کار‌های تشکیلاتی هستیم.

مصطفی میرزایی در ادامه گفت: پویش میانداران سلامت که میانداران عرصه خدمات رسانی هستند در هیئت رزمندگان همدان جریانی راه افتاده که تبدیل به یک اجتماع بزرگ شده و بیش از ۱۵ هیئت را به هم متصل کردند که هم آهنگ کار کنند.

وی در انتها کار‌هایی که در ماه مبارک رمضان انجام می‌شوند را تشریح کرد؛ کمیته هیئت قرار گاه کریم اهل بیت، هیئت رزمندگان شهر همدان است یعنی کمیته هیئت به عهده خود هیئتی هاست. 
 
وی با اشاره به اینکه اپلیکیشن امام حسین علیه السلام به زودی راه اندازی می‌شود خاطرنشان ساخت: در ابتدا پیشنهاد شد این برنامه در شهر همدان فعال باشد که با تدابیری که صورت گرفت قرار است اپلیکیشندر کل کشور شروع به فعالیت کند و هدف این است توسط این برنامه کمک‌ها جمع آوری شود؛ و این اپلیکیشن از سوی رسانه بیرق هیئت رزمندگان منتشر می‌شود.

مسئول هییت رزمندگان ثارالله افزود: هییت رزمندگان همدان متعهد شد که ۱۰۰۰ بسته به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان اماده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار