علی مرادی‌پور از لغو مجوز دو آژانس مسافرتی در یک ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: از اداره کل میراث فرهنگی استان انتظار داریم در این شرایط بحرانی بیشتر دفاتر مسافرتی را حمایت کند؛ به عنوان مثال آژانسی که سال‌ها فعال است به علت مدارک اداری لغو مجوز شده یا به جایی رسیده که خود درخواست لغو مجوز داده بنابراین اگر این نامهربانی‌ها ادامه پیدا کند اکثر دفاتر خدمات مسافرتی ممکن است به تعطیلی کشیده شوند.
کد خبر: ۸۳۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 16 April 2020
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان همدان اعلام کرد: تعداد ۶۰ دفتر خدمات مسافرتی در همدان فعال هستند که طبق برآورد‌های انجام شده حدود ۱۰ میلیارد تومان از کروناویروس خسارت دیده‌اند.

به گزارش ایسنا، مرادی‌پور با اشاره به اینکه از زمان شیوع کروناویروس گردشکری کشور در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: اعطای وام ۱۲ درصد به واحد‌های گردشگری در شرایط فعلی دردی را دوا نمی‌کند چراکه درآمد این صنعت به صفر رسیده و علاوه بر اینکه این مقدار بهره بانکی، برای این وام زیاد است، باید حداقل تنفس یکساله نیز داشته باشد.

وی در ادامه به پیشنهادات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان درباره رونق گردشکری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمک بلاعوض یکی از خواسته‌های ما است تا از این طریق مقداری از هزینه‌ها جبران شود همچنین انتظار می‌رود در روز‌های پس از مهار کرونا با یک انفجار سفر‌های داخلی مواجه باشیم بنابراین آژانس‌ها باید خود را برای این موج سفر آماده کرده و خلاقانه بسته‌هایی را تعریف کنند تا بخشی از خسارت‌ها جبران شود و این نیاز به حمایت دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان اضافه کرد: پیشنهاد تعطیلات چند روزه پس از کنترل کرونا و تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای رونق دوباره سفر‌ها و جبران خسارت‌های گردشگری باشد همچنین امیدواریم سفر‌های داخلی با استقبال روبرو شود که البته به عملکرد دولت بستگی دارد، اما وضعیت تور‌های خارجی وابسته به شرایط کشور‌های دیگر است.

وی دیگر پیشنهاد دفاتر خدمات مسافرتی استان را به شهرداری همدان ارائه داد و تصریح کرد: اگر شهرداری در دوران شیوع کرونا فضا‌های تبلیغاتی برای پیام‌های امیدبخش و در روز‌های پساکرونا فضا‌ها را با تخفیف برای تبلیغ خدمات در اختیار تأسیسات گردشگری قرار دهد می‌توانیم منتظر اتفاقات خوبی در صنعت گردشگری استان باشیم.

مراد‌ی‌پور با تأکید بر اینکه در روز‌های کرونایی تأسیسات گردشگری در شرایط سختی به سر می‌برند، افزود: این تأسیسات در استان همدان برای حدود ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند که مجبور به تعدیل نیروی ۱۰۰ نفر و معرفی آن‌ها برای بیمه بیکاری شدیم، اما پس از این بحران به طور قطع این نیرو‌ها مجدداً جذب خواهند شد همچنین در چند روز اخیر پیشنهاد حذف سهم بیمه کارفرما در ماه‌های اخیر را به سازمان تأمین اجتماعی استان دادیم که مورد موافقت واقع نشد.

وی در ادامه از لغو مجوز دو آژانس مسافرتی در یک ماه اخیر خبر داد و بیان کرد: از اداره کل میراث فرهنگی استان انتظار داریم در این شرایط بحرانی بیشتر دفاتر مسافرتی را حمایت کند؛ به عنوان مثال آژانسی که سال‌ها فعال است به علت مدارک اداری لغو مجوز شده یا به جایی رسیده که خود درخواست لغو مجوز داده بنابراین اگر این نامهربانی‌ها ادامه پیدا کند اکثر دفاتر خدمات مسافرتی ممکن است به تعطیلی کشیده شوند.

مرادی‌پور بدهی و تعهدات دفاتر مسافرتی استان به مردم را صد‌ها میلیون تومان دانست و تأکید کرد: در حال حاضر این مبالغ نزد دفاتر مسافرتی نیست و کلیه دفاتر به محض اینکه ایرلاین‌ها، راه‌آهن و هتل‌ها به تعهدات خود عمل کرده و هزینه‌ها را به دفاتر بازپس دهند، مبلغ هموطنان را بدون کم و کاست به آن‌ها برمی‌گردانند که البته وفای به عهد آن‌ها نیز منوط به کمک و حمایت دولت است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان همدان در پایان به شرایط مناسب همدان در کنترل کروناویروس اشاره کرد و گفت: این موضوع به طور قطع در سفر‌های پساکرونایی و انتخاب همدان به عنوان مقصد گردشگری تأثیر مثبت خواهد داشت و نشان از مدیریت، خدمات و سرویس‌دهی قوی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار