افشین محمدی با بیان اینکه با توجه به فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد مردم در بیرون از منزل میزان اهدای خون نسبت به ۲۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: تمام خون‌های دریافتی ما از اهداکنندگان مستمر است.
کد خبر: ۸۳۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ 12 April 2020
مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۸۰۰ واحد فرآورده‌های خونی به استان تهران ارسال شده است.

به گزارش تسنیم، محمدی اظهار داشت: خوشبختانه در استان همدان هیچ کمبودی در زمینه ذخایر خونی وجود ندارد و با توجه به اینکه معین استان تهران هستیم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۰۰ واحد خون به استان تهران ارسال کرده ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد مردم در بیرون از منزل میزان اهدای خون نسبت به ۲۰ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: تمام خون‌های دریافتی ما از اهداکنندگان مستمر است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با تاکید بر اینکه تمام تمهیدات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا و حفظ سلامتی پرسنل و اهداکنندگان خون انجام شده است، ابراز کرد:به صورت دو ساعت یک بار تمامی محیط این سازمان ضدعفونی می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه اهداکنندگان بار اولی را پذیرش نمی‌کنیم، اظهار داشت: در کشور تنها دو استان اهداکنندگان خون بار اولی را پذیرش نمیکنند که همدان یکی از آن دو استان است.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ واحد خون از طرف مردم استان اهدا میشود، گفت: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون همدان با تاکید بر اینکه متاسفانه بانوانه همدانی کمترین همکاری را در زمینه اهدای خون دارند، تصریح کرد: معمولا با شروع فصل بهار تمایل برای اهدای خون بیشتر از سایر ایام است.

محمدی با تاکید بر اینکه کمبود پلاکت مشکل و دغدغه همیشگی ما است، اظهار داشت: این کمبود بخاطر محدودیت در نگهداری این فرآورده خونی است. قابلیت نگهداری پلاکت حداکثر سه روز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار