محسن مسعودیان راد:
به گزارش تابناک سمنان: محسن مسعودیان راد مدیر کل کمیته امداد استان سمنان، با اشاره به مشارکت مردم متدین و خداجوی استان در امور خیریه و احکام شرعیه، گفت: در سال جاری ۱۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.
کد خبر: ۸۳۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 11 March 2020

Image result for محسن مسعودیان راد تابناک سمنان

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان صبح چهارشنبه در نشست شورای زکات کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در سال جاری ۱۴ میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان زکات گردآوری شده است، ابراز کرد: ۸۷ درصد از این میزان زکات یعنی رقمی نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان به سهم فقرا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه می‌بایست پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم گسترش یابد، گفت: بالغ بر ۱۲ میلیارد میلیون تومان از مجموع زکات گردآوری شده زکات مستحبی بوده که نشان می‌دهد مردم تا چه اندازه به مسائل دینی‌شان اهمیت می‌دهند.

محسن مسعودیان راد با بیان اینکه ۱۳ درصد دیگر زکات جمع آوری شده در سطح استان سمنان به امور عام‌المنفعه اختصاص یافته است، افزود: شاهرود با دو میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان زکات پیشتاز این امر خیر در سطح هشت شهرستان استان است.

مسعودیان راد درباره برخی نگرانی‌های مردم استان سمنان در خصوص زکات، توضیح داد: زکات جمع آوری شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود.

مدیرکل کمیته امداد سمنان افزود: هیچ گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع آوری شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

وی در پایان از آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، کمک هزینه ازدواج جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج، ساخت و خرید واحدهای مسکونی برای نیازمندان، خدمات تهیه سبدهای کالا و … به مثابه مهمترین مصادیق کارهای عام المنفعه نام برد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار