استاندار سمنان در آستانه سفر رئیس جمهوری به این استان، با تشریح برخی از مهمترین فراز‌های سفر اول و چشم‌انداز پیش روی توسعه استان، از دور دوم سفر رئیسی به سمنان به‌عنوان یک فرصت کم‌نظیر برای تسریع روند توسعه و پیشرفت این استان پهناور نام برد.
کد خبر: ۱۱۶۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶ 16 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی اظهار کرد: با تکمیل پروژه‌های دور اول و آغاز فرآیند اجرای پروژه‌های دور دوم، تحرک و پیشرفت چشمگیری در رشد و توسعه استان سمنان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: با اعتبار‌های تخصیص‌یافته در جریان سفر دور اول، ۱۱۱ پروژه معطل‌مانده از دولت‌های قبل، در دولت سیزدهم در استان سمنان با اعتباری افزون بر ۱۲ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

او گفت: تلاش شده است همه نیاز‌های واقعی و اولویت‌دار استان شناسایی و برای رفع آن‌ها با بهره‌گیری از سفر دور دوم رئیس جمهوری برنامه‌ریزی شود.

هاشمی با اشاره به اینکه سفر دور اول رئیس جمهوری به سمنان، نهمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی بود، تاکید کرد: در سفر اول دولتمردان به استان سمنان، ۱۳۷ مصوبه با احتساب هشت مصوبه تکرارشده در وزارتخانه‌های متفاوت شامل ۱۴۵ مصوبه و ۴۶۷ ریزپروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان به تصویب رسید. در ادامه، با پیگیری‌های انجام‌شده میزان اعتبارات از این رقم فراتر رفت.

وی با بیان اینکه در سفر نخست پروژه‌هایی در ارتباط با ۲۵ نهاد و وزارتخانه به تصویب هیأت دولت رسید، ادامه داد: در جریان این سفر ۱۱۷ مصوبه در حوزه عمرانی و زیربنایی با اعتباری بالغ بر ۳۲۸۰ میلیارد تومان و ۲۸ مصوبه در حوزه اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷۹۸۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی افزود: با پیگیری‌های مسؤولان استانی بعد از سفر، رقم اعتبارات تخصیصی به پروژه‌های حوزه اقتصادی اصلاح شد و افزایش بیشتری یافت.

هاشمی با اشاره به اهمیت راه‌های ارتباطی در سه بخش ریلی، زمینی و هوایی، گفت: در دور نخست سفر به این استان از نظر تعداد مصوبات، وزارت راه و شهرسازی با ۲۰ مصوبه، بیشترین پروژه را در استان داشت. پروژه‌های حوزه راه شامل ۲۰ پروژه و ۵۲ ریزپروژه بود که تا ابتدای امسال ۱۷ ریزپروژه به بهره‌برداری نهایی رسیدند و ۳۵ ریزپروژه دیگر در دست اقدام هستند که بخش زیادی از آنها، آخرین مراحل تکمیل را می‌گذرانند.

وی با اشاره به توجه ویژه دولتمردان به محرومان، ادامه داد: بعد از حوزه راه و شهرسازی که همه مردم استان از آن بهره‌مند می‌شوند، کمیته امداد استان با ۱۵ مصوبه بیشترین پروژه را در استان داشت که بیشتر این پروژه‌ها به سرانجام رسیده است. ۱۴ پروژه از ۱۵ پروژه کمیته امداد استان به بهره‌برداری رسیده و تنها پروژه باقی‌مانده نیز در دست اقدام است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان بیان کرد: جهاد کشاورزی با ۱۳ مصوبه و وزارت نفت با ۱۱ مصوبه، بیشترین تعداد مصوبات را در سفر اول داشتند.

استاندار سمنان همچنین اظهار کرد: در جریان سفر اول از حیث اعتبار مصوبات، بانک مرکزی با ۷۲۳۶ میلیارد تومان، وزارت راه و شهرسازی با ۷۴۱ میلیارد تومان، جهاد کشاورزی با ۷۳۶ میلیارد تومان و وزارت نیرو با ۶۳۰ میلیارد تومان بالاترین تعهد را در سفر هیأت دولت به این استان داشتند.

وی با بیان اینکه با بهره‌گیری از فرصت سفر رئیس جمهوری، پروژه‌ها و ریزپروژه‌های متعددی در استان تکمیل و به سرانجام رسید، تاکید کرد: در این سفر ۲۴ وعده و دستور ویژه رئیس جمهوری در ارتباط با ۹ وزارتخانه به تصویب رسید که بیشتر آن‌ها پیگیری شدند و به سرانجام رسیدند.

او در پاسخ به پرسشی درباره دور دوم سفر‌ها از برپایی ده‌ها نشست تخصصی در ارتباط با این سفر مهم با هدف استفاده حداکثری از فرصت سفر دولتمردان به استان خبر داد و اظهار کرد: با هدف جمع‌بندی پروژه‌های دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان سمنان جلسات کارشناسی با دستگاه‌های اجرایی برگزار و در مرحله اول ۵۵۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی استان پیشنهاد شد که در ادامه، با توجه به رویکرد دولت مبنی بر تامین و تخصیص اعتبار به پروژه‌های توسعه‌ای و اولویت‌دار و پروژه‌های مهم در دست اقدام استان اعم از ملی و استانی با این اولویت که با تخصیص اعتبار، قابلیت بهره‌برداری تا دو سال آینده را دارند، سرانجام ۲۳۰ پروژه و ریزپروژه احداثی و توسعه‌ای با اعتباری معادل ۹۳۰۰ میلیارد تومان برای سفر دور دوم رئیس جمهوری تصویب و پیشنهاد شد.

وی از پیشنهاد پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد استان خبر داد و افزود: در این ارتباط ۵۰ پروژه با اعتبار مورد نیاز ۱۳۰۰ میلیارد تومان به دولت پیشنهاد شده است.

هاشمی از پیشنهاد پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۷۹ درصد به نهاد ریاست جمهوری و مسؤولان سفر دوم رئیس جمهور به استان خبر داد و گفت: ۱۰۳ پروژه با اعتباری افزون بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش پیشنهاد شده است. همچنین در سرفصل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد استان ۷۷ پروژه با اعتباری مورد نیاز ۴۵۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که در نهایت در جلسه معاون اول رئیس جمهوری ۱۲۴ پروژه مرتبط با ۱۸ دستگاه اجرایی با اعتباری افزون بر ۷۱۶۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با اشاره به تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان، اظهار کرد: بدون تردید با تخصیص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده و به سرانجام رسیدن آنها، تحرک و پیشرفت چشمگیری در رشد و توسعه استان تا پایان دولت آیت‌الله رئیسی ایجاد خواهد شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار