رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد از مردم خواست از روشن كردن آتش در مناطق مرتعي و جنگلي داراي پوشش علوفه اي اين شهرستان خودداري كنند.
کد خبر: ۸۰۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 26 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسن خسروانيان چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به گرمي هوا و وجود پوشش گياهي خشك و متراكم در جنگل ها و مراتع استان به خصوص شهرستان پاسارگاد از مردم طبيعت دوست به ويژه روستاييان و عشاير كه به عناوين مختلف ازطبيعت و مناظر زيباي آن استفاده مي كنند درخواست داريم حراست از جنگل ها و مراتع را مدنظر داشته باشند.
وي با بيان اينكه شوراها و دهياران بهترين راهنما و همراه طبيعت منطقه خودشان هستند از آنان خواست در حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع، منابع طبيعي را ياري كنند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان پاسارگاد گفت: در صورتي كه مردم مجبور به روشن كردن آتش شدند منطقه آتش را دور از علوفه هاي مرتعي و با رعايت فاصله با درختان نگه دارند.
خسروانيان افزود: مردم در زمان وزيدن باد به هيچ وجه آتش روشن نكنند.
وي ادامه داد: مردم‌ همچنين در پايان تفريح و پخت غذا و درست كردن چاي به وسيله خاك يا آب حتما آتش را خاموش كنند و زغال حاصل از آتش را از بين ببرند.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري پاسارگاد از طبيعت دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه دود و يا آتش‌ سوزي در جنگل ها و مراتع، به مركز يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي فارس به شماره تلفن رايگان 1504 اطلاع رساني و ما را در حفاظت از اين سرمايه هاي ملي ياري كنند.
خسروانيان افزود: مردم در صورت مشاهده دود يا آتش سريعا هم محلي هاي خود و شوراهاي اسلامي، دهيار و دامداران را خبردار و به طرف منطقه آتش حركت كنند.
وي گفت: برابر قانون به افراد خاطي مجازات حبس وخسارات تعلق مي گيرد.
مساحت عرصه هاي جنگلي و مرتعي شهرستان پاسارگارد 148 هزار هكتار است.
شهرستان پاسارگاد به مركزيت سعادت شهر در فاصله 130 كيلومتري شمال شيراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار