معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اجرای طرح کار در محیط واقعی به عنوان یکی از طرح های حوزه اشتغال که دولت بران تاکید دارد در این استان نیز با جدیت پیگیری می شود.
کد خبر: ۷۵۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 02 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست بررسی عملکرد استان در خصوص طرح مهارت آموزی اظهار داشت: اهداف بسیار خوبی برای طرح کار در محیط واقعی شامل مهارت آموزی، کسب تجربه، زمینه سازی برای کاهش هزینه، استفاده از ظرفیت و توانمندی بنگاه‌های اقتصادی تعریف شده است که درایلام نیز باید برای استفاده جوانان از ظرفیت های ان تلاش شود.

وی افزود: جوانان جویای کار و متقاضیان کار وجود مشکل در سامانه را نمی‌پذیرند به همین خاطر باید مسائل و مشکلات سامانه احصا شده و پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا این طرح اجرا شود.

وی با ذکر اینکه در طول شش ماهی که کارورز در محیط واقعی فعالیت می‌کند بر اساس دستور العمل کارفرما هیچ تعهدی در قبال استخدام وی ندارد گفت: بحث کارورزی فرصتی است برای رونق تولید و اشتغال در هر استان که باید تلاش شود استان ایلام از این ظرفیت بخوبی استفاده کند.

وی اظهار داشت: سال گذشته تقسیم کار شد و واحدهای پذیرنده شناسایی و با محوریت فرمانداری‌ها و اداره تعاون شهرستان ها با آنها مذاکره شد که باید امسال هم اطلاع رسانی در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به فعالیت ۳۰ هزار واحد صنفی در استان می‌توان به اطلاع رسانی مناسب و اینکه هیچ مسئولیتی به واحد صنفی باز نمی‌گردد می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ایلام نیز در این نشست گفت: یک هزار و ۱۰۰ نفر سال گذشته در طرح آموزش در محیط کار واقعی در استان ایلام شرکت کردند که تعدادی از این افراد هم جذب دائم بازار کار شدند.

احسان جمشیدزاده اظهار داشت: اکنون ثبت نام برای آموزش در محیط کار واقعی سامانه دچار مشکل شده و فرآیند ثبت نام آن بسیار پیچیده است که امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده مشکل این سامانه برطرف شود.

وی آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط بهره مندی افراد از این طرح افزود: اعلام کتبی علاقه مندی و تمایل به شرکت در طرح، داشتن حداقل ۱۵ سال، تابعیت ایرانی، داشتن توانایی لازم متناسب با آموزش مورد نیاز از جمله شرایط شرکت در این طرح است.

مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که در آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود.

متقاضیان مهارت آموزی در قالب این طرح به عنوان کارآموز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخته شده و با توجه به قراردادی که به امضاء می‌رسد بیمه مسئولیت مدنی آن‌ها به عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مشمول قوانین کار و تأمین اجتماعی در این مدت نمی‌شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار