معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان از اجرای طرح AVL برای ناوگان تاکسی همدان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 10 August 2015
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان از اجرای طرح AVL برای ناوگان تاکسی همدان خبر داد.

به گزارش تسنیم، عباس صوفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای کارت بلیت الکترونیکی در ناوگان اتوبوسی از اقدامات موفق شهرداری همدان بوده است، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌ها و مشکلات مردم همدان استفاده از پول خرد بود که با اجرای طرح کارت بلیت الکترونیکی در ناوگان اتوبوسی این مشکل رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه در آغاز این طرح در خردادماه امسال تنها ۷۰ هزار تراکنش انجام می‏‌گرفت، افزود: خوشبختانه در حال حاضر استقبال مردم از کارت بلیت الکترونیکی افزایش یافته و به ۵۰۰ هزار تراکنش رسیده است.

صوفی با بیان اینکه در کنار طرح کارت بلیت الکترونیکی، مدیریت زمانی و مکانی اتوبوس‎های شهر همدان در دستور کار است، تاکید کرد: امیدواریم در مقابل اقبال مردم به استفاده از کارت بلیت الکترونیکی خدمات این بخش را نیز بهبود ببخشیم.

وی با اعلام اینکه ناوگان تاکسیرانی همدان نیز ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه تاکسی دارد، تصریح کرد: پس از ناوگان اتوبوسی به دنبال این هستیم تا طرح AVL یا کیف پول الکترونیک را در سطح ناوگان تاکسیرانی همدان اجرایی کنیم.

معاون شهردار همدان درباره طرح BRT شهر همدان نیز گفت: سال ۹۱ براساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور مدل حمل و نقل انبوه‌بر شهر همدان BRT تصویب شده و مدیریت شهری موظف به اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی بود.

وی افزود: از سوی دیگر اجرای پیاده راه میدان امام خمینی(ره) و ۶ خیابان منتهی به آن نیز توسط شورای عالی معماری تصویب شده و شهرداری همدان به عنوان محری ملزم به اجرای آن شد.

صوفی با بیان اینکه تلفیق این دو مصوبه در دستور کار مدیریت شهری همدان قرار دارد، تصریح کرد: باید به گونه‌ای در این زمینه ورود پیدا کنیم که وضعیت شهر همدان از نظر مباحث ترافیکی بهبود یافته خواسته‎های دو شورای عالی شهرسازی و معماری اجرایی شود.

معاون شهردار همدان با بیان اینکه در زمینه BRT بررسی‌ و مطالعات لازم صورت گرفته و برای تصویب به شورای ترافیک استان همدان ارسال شده است، تاکید کرد: یکی دیگر از مسائل مدنظر در این زمینه انتخاب نوع دستگاه حمل و نقل BRT است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه همدان شهر سبز در نظر گرفته شده به دنبال این هستیم تا اتوبوس‌ها برقی باشد و با مذاکرات انجام شده احتمال استفاده از اتوبوس‌های نسل نو ریلی لاستیکی به لحاظ عرض کم وجود دارد.

صوفی عنوان کرد: مهندسی خطوط و کریدورها و انتخاب نوع خودرو برای جابه‌جایی مسافران در کمیته فنی حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان در حال انجام بوده و امیدواریم اقدام درستی دراین زمینه انجام گیرد تا شهروندان از این اقدام رضایت داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار