فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به احتمال بروز سیلاب در منطقه گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی تشکیل نیروهای مسلح حفاظت از جان مردم در برابر تهدیدات اعم از طبیعی و غیرطبیعی است که در این خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرجایی که نیاز باشد و ماموریتی برای آن تعریف شود با تمام قدرت حاضر خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 31 March 2019
یگان‌های مهندسی سنگین و فوق‌سنگین ارتش آماده امدادرسانی به مردم هستند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی حاجیلو  با اشاره به احتمال بروز سیلاب در منطقه شمال‌غرب و خصوصاً آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای تحت ‌امر قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در پنج استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین در 22 شهر حضور داشته و یگان‌های بلیّات با آمادگی کامل توان امدادرسانی به مردم در بلایای طبیعی را دارند.

وی با بیان اینکه یگان‌های بلیّات به منظور مقابله با بلایای طبیعی تشکیل شده و همواره آماده انجام ماموریت در هر نقطه از کشور هستند، افزود: در استان‌های تحت پوشش این قرارگاه نیز این آمادگی وجود دارد و در آذربایجان‌غربی نیز در شهرهای خوی، سلماس، قوشچی، پیرانشهر و پسوه نیروهای مربوطه از آغاز سال جدید در آماده‌باش کامل بوده و حتی از زمان شدت گرفتن میزان بارش‌ها بر تعداد آنها افزوده شده و علاوه بر این نیروهای واحد مهندسی با امکانات ترابری سنگین آماده حضور در هر نقطه از استان هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا یادآور شد: واحد مهندسی نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال‌غرب با دارا بودن تجهیزات مهندسی فوق‌سنگین و همچنین نفربرهای دوزیست آمادگی امدادرسانی در هریک از شهرهای کشور و منطقه شمال‌غرب در صورت نیاز را دارند.

وی با اشاره به اولویت داشتن جان مردم اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی و مهم تشکیل نیروهای مسلح، حفاظت از جان مردم در برابر تهدیدات اعم از طبیعی و غیرطبیعی است که در این خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران در هرجایی که نیاز باشد و ماموریتی برای آن تعریف شود، با تمام قدرت حاضر خواهد شد.

حاجیلو با اشاره به در ارتباط بودن لحظه‌ای قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا با مسؤولین استانی افزود: در آخرین تماس با استاندار آذربایجان‌غربی، به ایشان اعلام شد که کلیه یگان‌های ارتش آماده انجام ماموریت‌های محوله هستند و به محض اعلام نیاز از سوی مسؤولین مربوطه، در کمترین زمین امدادرسانی انجام خواهد پذیرفت.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌غرب کشور در پایان با اشاره به آمادگی کلیه نیرو‌های ارتش در منطقه اعلام کرد: نیروی هوایی و هوانیروز مستقر در شهر تبریز در آماده‌باش به سر برده و هر زمان که اعلام نیازی صورت بگیرد با سرعت در منطقه مورد نظر حاضر خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار