معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تشکیل احزاب و تشکل‌های قانونی درمنشور حقوق شهروندی به‌حق بود و باعث شده امروز ٤٤ حزب شناسنامه‌دار در آذربایجان‌غربی به فعالیت قانونی بپردازند.
کد خبر: ۷۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 27 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی مصطفوی امروز در چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در ارومیه اظهار کرد: همواره براساس نیاز روز قوانین جدید باید وضع شود و قانون اساسی کشور ایران این ظرفیت به‌روزرسانی را دارد.

وی با اشاره به رونمایی منشور حقوق شهروندی در آذر ماه سال ۹۲ توسط  رییس جمهورکشورمان، گفت: این منشور در ۱۲۰ ماده و در قالب ٢٢ عنوان رونمایی شد که در زمینه‌های مختلف اجرا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه ضمن تقدیراز برگزاری این همایش علمی توسط جهاد دانشگاهی استان افزود: برگزاری همایش‌های سالانه تبیین حقوق شهروندی زمینه اجرایی شدن این منشور را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به عناوین و مواد مورد توجه در این منشور خاطرنشان کرد: ‌دراین منشور 6 ماده به حق حیات و کیفیت زندگی،‌ پنج ماده به کرامت و برابری انسان‌ها، سه ماده به آزادی و امنیت شهروندی،‌١٠ ماده به رفاه و تامین اجتماعی، هشت ماده به اشتغال و کار شایسته، پنج ماده به آزادی اندیشه و بیان و هفت ‌ماده به حریم خصوصی اشاره نموده است.

مصطفوی با اشاره به حق تشکیل احزاب و تشکل‌های قانونی درمنشور حقوق شهروندی اظهار کرد: ٤٤ حزب شناسنامه‌دار در آذربایجان‌غربی به فعالیت قانونی می‌پردازند.

وی با تاکید براینکه لازمه آشنایی مردم با حقوق خود و تبیین وظایف مردم در قبال حاکمیت از طریق برگزاری همایش‌های این‌چنینی مهیا می‌شود، گفت: ‌باید مولفه‌های حقوق شهروندی در سر فصل دروس مدارس گنجانده شود تا فرزندان جامعه از ابتدا با این حقوق آشنا شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حقوق شهروندی بستر تعالی اخلاقی، انسانی و جمعی را در اجتماع محقق می‌نماید که جزو کلیدواژه اصلی پیشرفت و توسعه تمامی حوزه‌های یک جامعه قلمداد می‌شود، افزود: با عنایت به اینکه حقوق شهروندی به عنوان کلیدواژه‌های جدید در جامعه مطرح شده و از اصول و مبانی اصلی دین مبین اسلام است، پس همه ما در قبال آن مسؤولیت اجتماعی داریم.

وی اظهار کرد: حقوق شهروندی باید به عنوان یک چالش و مطالبه جدی در جامعه کنونی مطرح شده و این امر وظیفه همه آحاد جامعه اعم از دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان است که برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در این راستا بسیار تاثیرگذار باشد.

به گزارش فارس، چهارمین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی با حضور مدیرکل دفتر بررسی‌های حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندارآذربایجان‌غربی و اساتید برجسته حقوق و صاحبنظران بین المللی این عرصه در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار