معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان گفت: رفع مشکلات اجتماعی نیازمند ارایه برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی از سوی کارشناسان و متولیان مرتبط است.
کد خبر: ۶۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 29 July 2015
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان گفت: رفع مشکلات اجتماعی نیازمند ارایه برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی از سوی کارشناسان و متولیان مرتبط است.

 به گزارش ایرنا؛مجاهدبنی عامریان درکارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان همدان افزود: در حوزه اجتماعی با برگزاری سمینارها و همایش های آموزشی باید از اساتید و کارشناسان این حوزه بهره گرفت.

وی بر شناسایی معضلات اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: با شناسایی این مشکلات می توان راهکارهای اساسی را به صورت تخصصی ارایه داد.

بنی عامریان یکی از دغدغه های اصلی در حوزه فرهنگی را تصمیم گیری برای برنامه ریزی ها، هدایت مناسب، نظارت و ایجاد وحدت رویه بین سازمان ها برای پیشبرد امور فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: برای رفع مسایل اجتماعی و فرهنگی شهر باید تبادل اطلاعات و اخبار و رویدادها توسط کارشناسان انجام شود.

وی در ادامه مهمترین معضل کودکان کار را مخدوش کردن چهره شهرعنوان کرد و گفت: همدان یک شهر گردشگری و تاریخی است که وجود کودکان کار و خیابانی یک آسیب برای آن محسوب می شود.

وی اضافه کرد: مشکل بهزیستی در زمینه کودکان کار و خیابانی عدم اجرای آیین نامه در بهزیستی است چراکه برخی از دستگاه ها که باید با بهزیستی در این زمینه همکاری داشته باشند از وظایف خود اطلاع ندارند و یا کم کاری می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان نیز گفت: در راستای توانمند سازی مناطق حاشیه شهر همدان در منطقه ولی عصر دو فرهنگ سرا احداث شده و در حال بهره برداری است که با قراردادی که با فنی و حرفه ای منعقد شده است قرار است آموزش های توانمند سازی در این مناطق ارایه شود.

سعید ترکمان افزود: همچنین فرهنگ سرای بزرگ ولایت در منطقه خضر ، سالن ورزشی در مزدقینه و فرهنگ سرای محمدیه در دست احداث است.

وی اضافه کرد: در مناطق دیگر حاشیه شهر نیز برای احداث فرهنگ سرا و کانون های فرهنگی ، زمین واگذار شده است.

ترکمان یکی از نیازهای شهر را احداث گرمخانه عنوان کرد و گفت: بودجه احداث این گرمخانه ها پیش بینی شده است.

کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی روز سه شنبه با دستور کار ارایه گزارش از کودکان خیابانی و وضعیت آب شرب همدان در فرمانداری این شهر برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار