مسئول ستاد لشگر 32 انصارالحسین(ع) همدان در عملیات مرصاد با بیان اینکه همدان نقش‌آفرین اصلی عملیات مرصاد بود، گفت: 120 رزمنده همدان در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
کد خبر: ۶۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 27 July 2015

مسئول ستاد لشگر 32 انصارالحسین(ع) همدان در عملیات مرصاد با بیان اینکه همدان نقش‌آفرین اصلی عملیات مرصاد بود، گفت: 120 رزمنده همدان در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

به گزارش فارس؛میرزامحمد سلگی اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد، مراسمی در گرامیداشت این عملیات در باغ‌ موزه دفاع مقدس همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم سردار همدانی روایتگری از عملیات مرصاد خواهند داشت، تصریح کرد: سردار همدانی که مسئول عملیات سپاه قدس همدان بودند، در روز دوم عملیات مرصاد به لشگر انصار پیوستند و در کنار رزمندگان حضور داشتند.

مسئول ستاد لشگر 32 انصارالحسین(ع) همدان در عملیات مرصاد با بیان اینکه استان همدان در عملیات مرصاد نقش اولیه را داشت، بیان کرد: استان همدان و لشگر انصارالحسین(ع) در سرکوب منافقان و پیروزی در عملیات مرصاد نقش‌آفرین بود.

وی تصریح کرد: براساس آمار نخستین نیرویی که منافقان را متوقف کرد رزمندگان همدان و لشگر انصارالحسین(ع) بود به طوری که این نقش حائز اهمیت را باید مورد توجه وی‍ژه قرار داد.

سلگی یادآور شد: با وجود اینکه اردوگاه مد نظر منطقه عملیاتی نبود اما با انگیزه مردم و رزمندگان در دفاع از میهن اسلامی، آنجا سریع آماده شد و به اردوگاه عملیاتی تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای هر عملیات آمادگی نیروها و طراحی و استراتژیک عملیات باید لحاظ شود اما در این عملیات خداوند رزمندگان را یاری کرد و به پیروزی رسیدیم.

مسئول ستاد لشگر 32 انصارالحسین(ع) همدان در عملیات مرصاد بیان کرد: در مدت کوتاهی به لطف خدا منطقه عملیاتی تجهیز شد و با مسدود شدن مسیر منافقان، یک‌هزار و 600 منافق که در 120 تیپ سازماندهی شده بودند، منهدم شدند.

وی با بیان اینکه یگان‌های دیگری نیز خود را به یاری عملیات مرصاد رساندند، افزود: در عملیات مرصاد به عنوان اختتامیه جنگ، همدان نقش اصلی و اولیه را برعهده داشت.

سلگی با اشاره به مراسم روز تویسرکان با محوریت گرامیداشت عملیات مرصاد تأکید کرد: با توجه به اینکه در عملیات مرصاد شهرستان تویسرکان 40 شهید و بیشترین شهید را دارد، این مراسم به احترام شهدای گرانقدر در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در عملیات مرصاد 120 رزمنده از همدان به شهادت رسیدند، افزود: با توجه به اینکه رزمندگان همدان در انسداد مسیر و سرکوبی منافقان نقش اصلی را داشتند، به نسبت یگان‌های دیگر شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار