معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از پزشکان خواست تا در نسخه‌های خود بیشتر از دارو‌های داخلی استفاده کنند و تصریح کرد: پزشکان باید نسبت مسائل موجود حساس باشند و شرایط جامعه را در نظر بگیرند چرا که ممکن است در بعضی موارد با کمبود مواجه شویم بنابراین پزشکان باید دارو‌های جایگزین برای این موارد را بشناسند و از آن‌ها استفاده کنند ودر این شرایط دست به عصا حرکت کنند. 
کد خبر: ۶۵۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 06 September 2018
ایرج خدادی با تأکید براینکه پزشکان باید اصول منطقی تجویز دارو را رعایت و به اندازه کافی دارو تجویزکنند، گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود مصرف کنندگان و تجویزکنندگان دارو باید روندی منطقی پیش بگیرند. 

به گزارش ایسنا،خدادی با اشاره به اینکه همدان در بحث کمبود دارو از سایر نقاط کشور مستثنا نیست، اظهار کرد: با رعایت نکاتی که نقش موثری در حفظ سلامت فرد دارد مانند رعایت بهداشت فردی و استفاده از الگوی صحیح غذایی می‌توان از این محدودیت‌ها عبور کرد چرا که با رعایت این نکات فرد کمتر بیمار شده و هزینه‌های درمان و تقاضا برای دارو کاهش می‌یابد. 

خدادی افزود: طبق گزارشی که هفتگی به وزرات بهداشت و درمان اعلام می‌شود در سطح کشور، کمبود ۴۰ دارو وجود داردکه این موضوع مقطعی است.

وی با بیان اینکه وزرات بهداشت و درمان به صورت چراغ خاموش برای رفع مشکلات عمل می‌کند تا باعث نگرانی و آشوب در جامعه نشود، خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود برای عبور از این شرایط نکاتی که باعث حفظ سلامتی آن‌ها می‌شود را رعایت کنند، از مصرف مواد غذایی که در دراز مدت سبب بیماری‌های خطرناک مانند سرطان می‌شوند پرهیز کنند.

خدادای با تأکید براینکه بیماران در مراجعه به پزشک تقاضای دارو اضافی نکنند، اظهارکرد: مردم به محصولات تولید داخل اعتماد کرده و از این دارو‌ها استفاده کنند چرا که این محصولات از نظر کیفی با نمونه‌های خارجی خود هیچ تقاوتی ندارند. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: درست است که از لحاظ دارو تحریم نیستیم، ولی سایر تحریم‌های صورت گرفته به خودی خود به این حوزه هم اعمال فشار می‌کند بنابراین نباید برای مصرف خارجی اصرار داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار