مدیر مجموعه پیست اسکی بهشت پنهان (تاریکدره) همدان گفت: ارزان ترین پیست اسکی کشور در همدان با بهترین امکانات پذیرای گردشگران تابستانی است.
کد خبر: ۶۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 21 July 2015
مدیر مجموعه پیست اسکی بهشت پنهان (تاریکدره) همدان گفت: ارزان ترین پیست اسکی کشور در همدان با بهترین امکانات پذیرای گردشگران تابستانی است.

 به گزارش ایرنا؛محمد رضا عسگری اظهار کرد: پیست اسکی بهشت پنهان یا همان تاریک دره همدان با توجه به وجود این امکانات و تجهیزات پیشرفته به عنوان یکی از پیست های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: این پیست اسکی در 10 کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه در شهر همدان و در دامنه های کوه های الوند واقع شده و سومین پیست مطرح در کشور است.

عسگری بیان داشت: این پیست با یک هزارو 600 متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و تله سیژ این مجموعه با یکصد صندلی و یک هزار و 600 متر طول خط فعال شده و با راه اندازی این دستگاه وسعت پیست به 50 هکتار رسیده است.

وی بیان داشت: در کنار این پیست ساختمان دو طبقه شامل آشیانه برف کوب این مجموعه با زیربنای 300 متر احداث و سرویس بهداشتی، دفتر هیات، سالن اجتماعات، انبار، وسایل اسکی و موتورخانه و اتاق کنترل خط دستگاه ها تله سیژ در این مجموعه قرار دارد.

وی در ادامه گفت: این مجموعه دارای پارکینگ اختصاصی است و به تازگی نیزبرای رفاه گردشگران امکانات رفاهی از قبیل بوفه ، استراحتگاه ، بوفه و سرویس بهداشتی در ایستگاه آخر تله سیژ تعبیه شده است.

مدیر مجموعه پیست اسکی بهشت پنهان با بیان اینکه همدان ارزانترین پیست کشور را دارد گفت: پیست اسکی بهشت پنهان همدان جذاب ترین و ارزان ترین تله سیژ در سطح کشور است که با دره های دیدنی و هیجان انگیز می تواند لحظات بسیار خوب و به یادماندنی را برای گردشگران در همدان ایجاد کند.

وی اظهار داشت: شرایط جوی همدان و کوهستانی بودن این شهر و زمستان های بسیار دیدنی و پر برف اجازه فعالیت در ورزش های زمستانی را به خوبی فراهم کرده است.

عسگری با بیان اینکه این پیست می تواند محور توسعه گردشگری زمستانی در همدان باشد افزود: پیست اسکی بهشت پنهان همدان با میزبانی از گردشگران و ورزشکاران در طول سال، محور توسعه گردشگری این استان به شمار می رود و این پیست قابلیت و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره های مختلف را دارد.

وی با پیشنهاد اینکه مردم از امکانات پیست تاریک دره همدان به علت مسافت بسیار کمی که با مرکز شهر دارد استفاده کنند گفت: تمام امکانات را با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان برای رفاه حال شهروندان در این مکان فراهم کرده ایم تا گردشگران بهترین لحظات خود را در ارتفاعات این پیست رقم بزنند.

وی یادآور شد: دانشجویان ، ورزشکاران، خانواده ایثارگران و فرهنگیان جهت استفاده از این مجموعه می توانند با ارایه کارت شناسایی از تخفیف ویژه برخوردار شوند.

تاریک دره همدان در بین پیست های اسکی کشور کمترین مسافت را تا مرکز شهر دارد و راه دسترسی آن از دره عباس آباد و گنجنامه می گذرد و همین موقعیت سبب شده تا مردم همدان با پیمودن کمتر از 10 کیلومتر، از این مکان برای تفریحات آخر هفته خود به خصوص روزهای تعطیل استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار