مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به پرداخت مستمری به ۱۵۸ هزار مددجو توسط این سازمان گفت: خانه فرش مرحوم فیاض‌بخش برای اشتغال ۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان همدان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 19 July 2015
 مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به پرداخت مستمری به ۱۵۸ هزار مددجو توسط این سازمان گفت: خانه فرش مرحوم فیاض‌بخش برای اشتغال ۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان همدان افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم؛اکبر سوری درجمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۵ درصد فعالیت‌های بهزیستی استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است، اظهار داشت: ۱۵۸ هزار مددجوی پرونده‎دار از بهزیستی استان همدان مستمری دریافت می‌کنند و ۶۴۰ هزار نفر از جمعیت استان نیز خدمات درمانی می‌گیرند.

وی افزود: تعداد معلولان مستمری‎بگیر از مجموعه بهزیستی استان همدان ۲۶ درصد افزایش داشته است و اکنون ۷ هزار و ۹۳۵ نفر معلول زیر پوشش سازمان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان تصریح کرد: در سال گذشته تعداد فرزندخواندگی۲۶ درصد، زنان تحت پوشش بیمه روستایی ۴۸ درصد، پذیرش در مراکز روزانه ۱۳ درصد، میزان فعالیت مراکز ویزیت در منزل ۱۹ درصد افزایش یافته است و همچنین بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان همدان زیر پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند.

وی با اشاره به خدمات کاشت حلزون گفت: انجام این خدمت درمانی به صورت هیئت امنائی ۳۲ میلیون تومان و آزاد ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دربردارد اما این عمل برای افراد زیر پوشش رایگان انجام می‌شود در این راستا سال گذشته ۵۷ مورد کاشت حلزون در همدان انجام شد.

سوری با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز درمان اعتیاد در استان همدان بیان کرد: ۴۴ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در استان همدان فعال است که ۲۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار دادند و همچنین ۶۲۵ نفر نیز از خدمات پیشگیری با ۱۹ درصد کاهش بهره‌مند شدند.

وی عنوان کرد: پایگاه‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیررسمی همدان از جمله دیزج، مزدقینه، حصار، منوچهری و خضر برقرار شده است که به ۷ هزار و ۴۳۳ نفر خدمات ارائه دادند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امام جمعه و فرمانداران، دلجویی از خانواده معلولان و مددجویان ضایع نخاعی، تجلیل از زوجین موفق بهزیستی و پذیرش رایگان مددجویان از برنامه‌های محوری این هفته در استان همدان است.

وی برپاپی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مددجویان در ۴۳۰ مترمربع در طبقه زیرین ساختمان بهزیستی استان خبر داد و افزود: در این هفته پروژه نمایشگاه دائمی و فروشگاه دستاوردهای مددجویان بهزیستی در میدان فلسطین کلنگ‌زنی می‌شود.

سوری تصریح کرد: همچنین خانه فرش مرحوم فیاض‌بخش برای اشتغال ۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان همدان راه‌اندازی می‌شود و ساختمان‌های تجاری فیاض‌بخش در راستای توانمندسازی مددجویان نیز کلنگ‌زنی می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار