معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان از عدم شیوع بیماری «طاعون نشخوارکنندگان» در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: مردم نگران شیوع طاعون در همدان نباشند.
کد خبر: ۶۳۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 26 July 2018
معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان از عدم شیوع بیماری «طاعون نشخوارکنندگان» در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: مردم نگران شیوع طاعون در همدان نباشند.

به گزارش مهر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان، مهدی صفی خانی در ارتباط با احتمال خطر شیوع بیماری طاعون در مناطق حفاظت شده استان همدان گفت: ppr یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک بیماری است که قابل انتقال به انسان نیست و فقط دام‌های کوچک به این بیماری دچار می‌شوند.

وی گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک حدود ۳۰ سال است که شیوع پیدا کرده و این بیماری جزو آن دسته از بیماری‌هایی است که ریشه کن نمی‌شود.

صفی خانی عنوان کرد: با وجود انجام آموزش‌های لازم در طول سال در خصوص برخی بیماری‌های مشترک بین حیوانات اهلی و گونه‌های حیات وحش در برخی روستا‌های حاشیه مناطق تحت مدیریت استان و نظر به حساسیت پرسنل اجرایی محیط زیست استان و پایش‌های مداوم مناطق و گونه‌های حیات وحش، خوشبختانه موردی مبنی بر مشاهده بیماری و یا تلفات ناشی از بیماری در این مناطق گزارش نشده است.

وی گفت: هرگونه موارد مشکوک در دام‌های اهلی در اطراف مناطق حفاظت شده استان به اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان مربوطه گزارش می‌شود.

 وی بیان کرد: پایش‌های مشترک با کارشناسان اداره دامپزشکی استان به صورت دوره‌ای در مناطق حساس انجام و ملزومات پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها تهیه می‌شود.

صفی خانی از اخذ دستور مقامات قضایی در راستای قرنطینه کردن مناطق برای جلوگیری از ورود دام‌های اهلی آلوده به مناطق حفاظت شده وضد عفونی کردن مناطق حساس نظیر محل‌های تغذیه مشکوک؛ چشمه‌ها و آبشخور‌ها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار