کد خبر: ۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲ 19 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از رسا، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در اختتامیه جشنواره سراسری شعر نماز به زبان آذری اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و آحاد مردم در ترویج فرهنگ نماز در جامعه نقش دارند و باید این نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش خانواده های در ترویج فرهنگ نماز خوانی خاطرنشان کرد: آشناکردن کودکان با فرهنگ متعالی نماز باید از کودکی در خانواده ها آغاز شود و در جامعه نیز تداوم یابد.

حجت الاسلام کریمی به اقدامات فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پیرامون نماز پرداخت و اظهار کرد: برگزاری کلاس های آموزشی، اجرای همایش فرهنگی ویژه نماز، تهیه تابلوهای خوشنویسی با موضوع نماز، توزیع کتاب و همچنین برگزاری نخستین جشنواره شعر نماز به زبان آذری از جمله این برنامه ها است.

علی برزگر، رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: هنر اصیل، هنری است که فاصله انسان را با خدا کمتر کرده و مردم را به یاد خدا بیندازد.

وی افزود: باید از ظرفیت های هنرمندان کشور و آذربایجان غربی در راستای اعتلای فرهنگی مردم و ترویج فرهنگ نماز در جامعه بیش از پیش بهره ببریم.

برزگر نماز را ستون دین خواند و اضافه کرد: نماز، برکات بسیار زیادی را در زندگی برای انسان به ارمغان می آورد که دوری از حرص، طمع و تکبر از جمله آنهاست.

گفتنی است، نخستین جشنواره سراسری شعر نماز به زبان آذری با حضور شاعران و فعالان ادبی استان های آذری زبان کشور در ارومیه برگزار شد.

به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر نماز به زبان آذری 154 اثر از سوی شعرا استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز و تهران ارسال شده بود.

از مجموع آثار ارسالی سروده های وحید طلعت از ارومیه، نیما برگشادی از خوی، حمید واحدی از ارومیه و مهناز صابونی از تهران به عنوان آثار برتر انتخاب شد.

همچنین در این جشنواره از غلامرضا دانش فروز، کریم ملازاده و علی محمدیان شعرای پیشکسوت آذربایجان غربی قدردانی شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار