معارف با هنر در اذهان راسخ و ماندگار می‌شود، هنر مجموعه‌ای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است، که در جهت اثر‌گذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی و یا به منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶ 19 February 2015

امیر بحیرایی، مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: انسان‌ها هنر را برای تسکین خود برگزیده‌اند، چه هنرمندان و چه مخاطبان اثر هنری در هنر مایه آرامش می‌جویند.

وی با اشاره به اینکه نباید شک کرد که انقلاب به هنر نیازمند است، تصریح کرد: هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهرا ناآشنا باشد و با همه معارضه‌ها و خصومت‌هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست درگیر شود و معارف نوین را در اذهان راسخ و ماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز، فاخر و پیشرو باشد.

بحیرایی در ادامه اظهار کرد: کانون بسیج هنرمندان نهاوند در سال ۹۳ اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری جشنواره فیلم مقاومت با اکران فیلم های این جشنواره در سه نقطه از شهر و بیش از 10 نقطه از توابع شهرستان کرد که این برنامه مورد استقبال چشمگیر علاقمندان قرار گرفت.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این کانون برپایی ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از خانواده های شهدا، کارگاه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عکاسی، فیلم، شعر و داستان از جمله فعالیت های این کانون بوده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند ادامه داد: اجرای عمومی نمایش خیابانی دوره گرد و اجرا به مدت ۷ روز در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تولید نمایش خیابانی به مناسبت سالروز آزاد‌سازی خرمشهر و اجرا در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از دیگر برنامه‌های این کانون است.

بحیرایی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری از جمله هنرهای تجسمی با موضوع عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و نمایشگاه‌های مختلف عکس از هنرمندان در مناسبت‌های مختلف سال از جمله برنامه‌های دیگر کانون است.

وی بیان کرد: این کانون تا کنون به شناسایی و جذب بیش از ۵۵۰ نفر از هنرمندان شهرستان و ساماندهی آنان در گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری و برگزاری نشست‌های صالحین اقدام کرده همچنین در مناسبت‌های ملی و مذهبی از اعضای فعال تقدیر به عمل آورده و در مراسمات مختلف اقدام به برپایی عصر شعر و خاطره کرده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان نهاوند یادآور شد: کانون بسیج هنرمندان برای نخستین بار در شهرستان اقدام به شناسایی شهدای هنرمند شهرستان به تعداد ۱۵ نفر کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار