رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان با اشاره به مشکل کمبود فضای بستری بیماران در بیمارستان فرشچیان از پیگیری‌های لازم در خصوص احداث اورژانس بستری در این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 18 February 2015

رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان با اشاره به مشکل کمبود فضای بستری بیماران در بیمارستان فرشچیان از پیگیری‌های لازم در خصوص احداث اورژانس بستری در این بیمارستان خبر داد.

حسن جلالوند درگفتگوبا فارس با اشاره به وضعیت بیمارستان فرشچیان نسبت به فضای بستری بیماران، اظهار کرد: بخش‌های موجود بیمارستان با 327 تخت فعال شامل 34 تخت در بخش نورولوژی، 34 تخت در بخش عفونی، 34 تخت در بخش ICU جنرال و 6 تخت در بخش ایزوله تنفسی فعال هستند.

وی ادامه داد: 34 تخت نیز در بخش چشم، 20 تخت در بخش پوست، 24 تخت در بخش داخلی - مسمومیت، 160 تخت در بخش‌های روانپزشکی و هفت تخت در بخش اورژانس در این بیمارستان وجود دارد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان از کمبود تخت در بخش نورولوژی و چشم با توجه به تعداد بالای مراجعین و ریفرال بودن آنها در استان خبر داد و افزود: نبود فضای اورژانس بستری نیز از دیگر مشکلات موجود است که در حال پیگیری به منظور ایجاد فضای جدید و رفع این مشکل هستیم.

وی با اشاره به خبرهایی نسبت به زمین متروکه اطراف این بیمارستان و نیز شبکه فاضلاب مرکز که دلیل بروز بیماری عفونی شده است، گفت: زمین متروکه کنار بیمارستان متعلق به اداره مخابرات است و در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده از طریق مسئولان استانداری، موضوع نشت فاضلاب به معابر عمومی و بیمارستان رفع شده است.

جلالوند افزود: به منظور تغییر کاربری این زمین متروکه نیز مکاتبات لازم با ریاست دانشگاه انجام گرفته که امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوب برسد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه راهکاری در خصوص رفع مشکل کمبود فضای بیمارستان برای بستری بیماران اندیشیده شده است، بیان کرد: در خصوص احداث اورژانس بستری مکاتبات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته و در حال تکمیل است که در صورت تحقق این موضوع مشکل تعیین تکلیف بیماران در واحد اورژانس رفع خواهد شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان همچنین در خصوص افزایش اقدامات انجام شده به منظور افزایش تخت‌های بخش نورولوژی گفت: این موضوع نیز در حال پیگیری و انجام است که به محض تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و تغییر کاربری فضاهای موجود عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: کمبود تخت در بخش‌های روانپزشکی نیز از طریق فعال کردن ظرفیت‌های موجود در فضای فعلی امکانپذیر بوده و این موضوع تنها در صورت تأمین نیروی انسانی درمانی و پشتیبانی مورد نیاز ممکن خواهد بود.

جلالوند با اشاره به اضافه شدن نیروی جدیدی به بیمارستان، افزود: در طول سال جاری حدود 10 نفر بیماربر به صورت شرکتی و 12 نفر پرستار به صورت طرحی به سیستم پرستاری و به منظور رفع کمبود نیرو به بخش‌های درمانی اضافه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل عمده بیمارستان کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه پرستاری و سایر واحدهای پشتیبانی است که با پیگیری‌هایی صورت گرفته توسط معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه، در آینده نزدیک تعدادی نیرو جذب بیمارستان‌های دانشگاهی استان خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار