استاندار همدان توسعه روستایی را مهم برشمرد و گفت: روستاها باید آباد شود،چراکه اگر روستای آباد نداشته باشیم شهر آباد هم نخواهیم داشت.
کد خبر: ۵۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 08 July 2015
استاندار همدان توسعه روستایی را مهم برشمرد و گفت: روستاها باید آباد شود،چراکه اگر روستای آباد نداشته باشیم شهر آباد هم نخواهیم داشت.

به گزارش مهر، محمدناصر نیکبخت در گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها با اشاره به ۱۴ تیرماه مصادف با تاسیس دهیاری ها، اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان همدان روستایی بوده و این فرصتی است تا بتوانیم این آمار را حفظ کنیم و بعید نیست اگر خدمات روستایی افزایش یاید این آمار نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قرار نیست همواره مهاجرت از روستا به شهر باشد، افزود: با دادن خدمات مطلوب به روستاییان می توان این مهاجرت را معکوس کرد و این امر دور از ذهن نیست.

استاندار همدان شرایط مطلوب در روستاها را در گرو اشتغال و فعالیت های اقتصادی پایدار در آنجا دانست و ادامه داد: شرط نخست این اتفاق این است که خود روستاییان علاقمند و ماندگار در روستا دیده شوند.

نیکبخت با افزودن این مطلب که دغدغه شغل، معیشت و درآمد روستاییان و عشایر را باید در نظر داشت، گفت: اگر نسبت به این امر بی تفاوت باشیم و انتظار داشته باشیم که روستاییان در روستا اقامت داشته باشند، منطقی نیست.

وی با تاکید بر همکاری دهیاران با هم، بیان داشت: دهیاران باید نسبت به ظرفیت ها و پتانسیل های هر روستا انواع فعالیت را تعریف و تعیین کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه پیش بینی طرح و پروژه برای هر روستا نیاز به تفکر دارد، گفت: روستاها باید آباد شود، چراکه اگر روستا آسیب ببیند هم تولید روستایی و هم شهر لطمه می بیند.

نیکبخت توسعه روستایی را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: اگر روستای آباد نداشته باشیم شهر آباد هم نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روستاها باید به گونه ای آباد و پایدار شوند که روستانشینان علاقمند به حضور و زندگی در آن باشند، افزود: تسهیلات و وام سه درصدی و ارزان قیمت برای استفاده روستاییان نیز به همین منظور ارائه شده است.

استاندار همدان به اطلاع رسانی و آگاهی دادن به روستاییان از سوی دهیاران در این امر اشاره و عنوان کرد: دهیاران مدیر روستاها هستند و آبادسازی روستاها وظیفه اصلی دهیاران است.

نیکبخت با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری باید مورد نظر باشد، گفت: استفاده از پتانسیل و امکانات درون کشور و نیز صادرات از راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه روستاییان با علاقه و بدون شهرزدگی پای کارند و تنها نیاز به همفکری و راهنمایی دارند، یادآور شد: بخشداری ها باید به دهیاری ها به عنوان همکار و بازوی اجرایی خود نگاه کنند.

استاندار همدان همچنین به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: سلامت انتخابات همواره مهمتر از خود انتخابات و در انتخابات ناسالم عوارض بیش از عواید است.

نیکبخت با بیان اینکه در انتخابات روستاها همیشه مورد توجه کاندیدا بوده است، گفت: دهیاری ها مجری انتخابات هستند و هیچ نیروی دولتی و نظامی حق ورود به مسئله انتخابات و توصیه و تحمیل های بیجا را ندارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار