معاون استاندار قم در گفت‌وگو با مهر:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: در سال 96 در مجموع 350 پروژه عمرانی در استان قم افتتاح شد که تقریبا معادلی روزی یک پروژه است.
کد خبر: ۵۸۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 25 March 2018

به گزارش تابناک قم،محسن بهشتی با اشاره به اینکه محدودیت مالی در سال‌های اخیر برای دستگاه‌های اجرایی بسیار جدی بوده اظهار کرد: این موضوع موجب می‌شود که ظرفیتی که دستگاه‌های اجرایی دارند به نحو مطلوب استفاده نشود.

به گفته وی در استان قم سال 96 حدود 350 پروژه عمرانی افتتاح اجرا شده که 204 پروژه در هفته دولت و 146 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه ها حدود 943 میلیارد تومان هزینه داشته یعنی به طور میانگین برای هر پروژه 7 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به این که عدد 7 میلیارد و 200 میلیون تومان برای یک پروژه عدد بزرگی نیست افزود: بسیاری از پروژه‌های ما پروژه های کوچکی بوده اما بعضی از پروژه ها با وجود مقیاس کوچک٬ اثرگذاری اجتماعی آن زیاد بوده و مشکلاتی را از مردم حل کرده که بیش از ارزش ریالی کیفیت زندگی را ارتقا داده است.

هیچ پروژه عمرانی تعطیل نشده است

وی با بیان اینکه در سال گذشته تقریبا هر روز یک پروژه عمرانی افتتاح شده اظهار کرد: از این نظر نگذاشتیم به اهداف سال 96 خدشه وارد شود و تقریبا غیر از یکی دو پروژه خاص هیچ پروژه ای تعطیل نبوده و پروژه های همه دستگاه‌ها فعال بوده، حتی اگر پیشرفت مطلوبی نداشته باشد.

بهشتی افزود: با اعتباراتی که در لحظات آخر سال گذشته برای استان قم واریز شد در نهایت تخصیص بودجه‌های عمرانی سال گذشته به 52 درصد رسید که این موضوع موجب طولانی شدن فرایند تکمیل پروژه خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت بندی پروژه‌های عمرانی در سال گذشته به گونه ای بوده که پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بیشتری بودند درصد تخصیص بیشتری داده شده که زودتر به اتمام برسند و پروژه ای روی 98 درصد نماند.

موانع منوریل و فرودگاه

معاون استاندار قم با اشاره به اولویت قائل شدن برای پروژه‌های نیمه تمام در استان گفت: معدود پروژه های عمرانی استان که اگر متوقف بودند و بیش از دو سه سال از توقف آنها می گذرد مانند منوریل و فرودگاه است که موانع خود را دارد.

وی با بیان این که در تامین مالی پروژه تمام منابع و ظرفیت‌ها از جمله اعتبارات ملی و استانی و سفر مقام معظم رهبری و سفر ریاست جمهوری و ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به کارگرفته شده اظهار کرد: در این عرصه بیشترین بحثی که باید پیگیری شود استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است تا سال پیش رو بتوانیم پروژه‌های عمرانی را بهتر پیش برده و نیازهای استان را برطرف کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار