آيت‌الله سبحاني:
يكي از مراجع تقليد گفت: درباره حجاب كه آيا اجباري يا غير اجباري است، انسان‌هايي كه محقق و مجتهد نيستند نبايد اظهار نظر كنند.
کد خبر: ۵۷۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 07 March 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید آنچه که می‌داند بگوید و آنچه نمی‌داند بیان کند نمی‌دانم زیرا علمیت ما محدود است.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی در کاری دارای تخصص است بنابراین باید در مسائل دینی به علما مراجعه کرد. درباره حجاب که آیا اجباری یا غیر اجباری است؛ انسان‌هایی که محقق و مجتهد نیستند نباید اظهار نظر کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در مسئله فقهی باید به علما مراجعه شود و در نظر داشت محرم، محرم مطلق است و اجبار و غیر اجبار ندارد گفت: همین طوری که در مسائل فیزیک، شیمی و کیهانی اظهار نظر نمی‌کنیم زیرا تخصص آن برای دیگران است، در مسائل فقهی دینی و اخلاقی مرجع علمای اسلام هستند بنابراین باید از آنها پرسید که مسئله حجاب چیست.

وی خاطرنشان کرد: مسئله حجاب امر واجب است و 11 آیه در قرآن در این زمینه وجود دارد و معنای محرمات در قرآن اجباری و اختیاری ندارد بنابراین آنچه را نمی‌دانیم باید به اهل و متخصص آن مراجعه کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار